Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego
w Trzcińsku-Zdroju

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Sprawozdanie z wykonania budżetu 2019 I półrocze

Sprawozdanie z wykonanego budżetu Gminy Trzcińsko - Zdrój za I półrocze 2019 r.

SPIS TREŚCI

 

1.

Część objaśniająca (opisowa)………………………………………………….…..

str.

5

 

Wprowadzenie………………………………………………………………….…..

str.

5

1.1

Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy Trzcińsko- Zdrój za I półrocze 2019 rok w ujęciu syntetycznym…………………..………………………………

str.

5

1.1.1

Dochody……………………………………………………………………………..

str.

5

1.1.2

Wydatki…………………………………………………………….………………...

str.

7

1.1.3

Wynik wykonania budżetu…………..……………………………..………………..

str.

9

1.2

Dochody Gminy Trzcińsko- Zdrój wykonane w I półroczu 2019 roku…..…….

str.

10

 

dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo………………………………………………………….

str.

10

 

dział 020 - Leśnictwo……………………………………………………………….……….

str.

10

 

dział 600 - Transport i łączność………………………………………….……..……

str.

10

 

dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa…………………………………….……………..

str.

11

 

dział 710 - Działalność usługowa…………………….…………………….……...……..

str.

11

 

dział 750 - Administracja publiczna…………………………………………...………….

str.

11

 

dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony

prawa oraz sądownictwa………………………………………………..……

 

str.

 

12

 

dział 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek

nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich

poborem………………………..…………………………………………..……..

 

 

str.

 

 

13

 

dział 758 - Różne rozliczenia……………………………………………...………………..

str.

13

 

dział 801 - Oświata i wychowanie……………………………..…………………..………

str.

13

 

dział 852 - Pomoc społeczna………………………………………………………..……...

str.

14

 

dział 853 - Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej………………………….

str.

14

 

dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza…….………..…………………...……….

str.

15

 

dział 855 - Rodzina …………………………….…….………………..…………...……….

str.

15

 

dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska………………….…………

str.

16

 

dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego………………………………..

str.

16

 

dział 926 - Kultura fizyczna………………………..……………………………….………

str.

16

1.3

Wydatki Gminy Trzcińsko- Zdrój wykonane w I półroczu 2019 roku.…...……

str.

16

 

dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo………………………………………………...……….

str.

16

 

dział 600 - Transport i łączność…………………………………………………………….

str.

17

 

dział 630 - Turystyka………………………………………………………………..………

str.

17

 

dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa…………………..…………..…………………….

str.

18

 

dział 710 - Działalność usługowa……………..………………………………………..….

str.

18

 

dział 750 - Administracja publiczna………………………………………………...……..

str.

18

 

dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa……………………………………………..….…...

 

str.

 

19

 

dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa……………….…..

str.

19

 

dział 757 - Obsługa długu publicznego…………………………………………………....

str.

20

 

dział 758 - Różne rozliczenia …………..………………………………………...…..….…

str.

20

 

dział 801 - Oświata i wychowanie……………………………………………….…………

str.

20

 

dział 851 - Ochrona zdrowia………………………………………………………….…….

str.

23

 

dział 852 - Pomoc społeczna……………………………………………………..…………

str.

23

 

dział 853 - Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej…………….……………

str.

24

 

dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza………………………….………………..

str.

25

 

dział 855 - Rodzina …………………………….…….……………………..……...……….

str.

26

 

dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska…………………………….

str.

28

 

dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego………………………………..

str.

28

 

dział 926 - Kultura fizyczna………………………………………………………………..

str.

29

2.

Zobowiązania budżetu gminy ………………………………….………………

str.

29

3.

Gospodarka pozabudżetowa ……………..……………………...………………..

str.

30

4.

Informacja o przebiegu i realizacji przedsięwzięć…………….…….………..

str.

30

5.

Podsumowanie……………………………………………………………….…….

str.

30

6.

Załączniki do sprawozdania - część tabelaryczna

 

 

6.1

Załącznik Nr 1 - dochody ogółem wg źródeł ich powstania w podziale klasyfikacji budżetowej

 

 

6.2

Załącznik Nr 2 - wydatki ogółem wg klasyfikacji budżetowej

 

 

6.3

Załącznik Nr 3 - realizacja wydatków

 

 

6.4

Załącznik Nr 4 - dochody i wydatki związane z realizacją zadań na podstawie porozumień z organami administracji rządowej

 

 

6.5

Załącznik Nr 5 - wykonanie przychodów i kosztów Zakładu Komunalnego w Trzcińsku - Zdroju

 

 

6.6

Załącznik Nr 6 - dotacje podmiotowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych

 

 

6.7

Załącznik Nr 7 - dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty nienależące do sektora finansów publicznych

 

 

6.8

Załącznik Nr 8 - informacja z wykonania WPF za I półrocze 2019 roku

 

 

6.9

Załącznik Nr 9 - informacja o realizacji przedsięwzięć w I półroczu 2019 roku ujętych w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Trzcińsko - Zdrój

 

 

 

6.10

Załącznik Nr 10 - sprawozdanie z wykonania planu finansowego za I półrocze 2019 roku Trzcińskiego Centrum Kultury w Trzcińsku - Zdroju

 

 

6.11

Załącznik Nr 11 - sprawozdanie z przebiegu wykonania planu finansowego za I półrocze 2019 roku w Miejsko-Gminnej Bibliotece Publicznej w Trzcińsku - Zdroju

 

 

 

WPROWADZENIE

 

Budżet Gminy Trzcińsko- Zdrój na 2019 rok został przyjęty uchwałą Nr V/32/2019 Rady Miejskiej w Trzcińsko - Zdroju z dnia 25 stycznia 2019 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Trzcińsko-Zdrój na 2019 rok. Plan finansowy obejmuje dochody i wydatki, przychody i rozchody Gminy oraz przychody i koszty samorządowego zakładu budżetowego. W ciągu roku 2019 budżet Gminy Trzcińsko-Zdrój ulegał zmianom na podstawie uchwał Rady Miejskiej w Trzcińsko - Zdroju oraz zarządzeń Burmistrza Gminy Trzcińsko - Zdrój.

Zmiany w planie finansowym Gminy Trzcińsko- Zdrój w 2019 roku polegały na:

  • przesunięciu środków pomiędzy działami, rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej,

  • wprowadzeniu nowych zadań i określeniu środków finansowych,

  • rozdysponowaniu rezerw ogólnych i celowych ,

  • wprowadzeniu po stronie dochodów i wydatków budżetu przyznanych Gminie dotacji itp.

Szczegółowy wykaz zmian planu finansowego Gminy Trzcińsko-Zdrój umieszczony jest na stronie internetowej www.bip.trzcinsko-zdroj.pl w zakładce budżet.

 

    1. INFORMACJA Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY TRZCIŃSKO-ZDRÓJ ZA I PÓŁROCZE 2019 ROKU W UJĘCIU SYNTETYCZNYM

 

      1. DOCHODY

 

Dochody budżetu Gminy Trzcińsko-Zdrój przyjęte na 2019 rok, cytowaną na wstępie uchwałą Nr V/32/2019 Rady Miejskiej w Trzcińsko - Zdroju z dnia 25 stycznia 2019 r. w kwocie
2912 556,00 zł zwiększone zostały per saldo o kwotę 860 291,92 zł do kwoty
23 772 847,92 zł.

Plan oraz wykonanie dochodów budżetowych przedstawia tabela nr 1. Z danych zaprezentowanych w zestawieniu wynika, iż Gmina Trzcińsko- Zdrój osiągnęła 52,61 % wykonania dochodów budżetowych ogółem w stosunku do planu po zmianach.

 

Tabela nr 1 - Plan oraz wykonanie dochodów budżetowych na dzień 30.06.2019 r.

 

wyszczególnienie

 

Plan pierwotny

 

Plan po zmianach

na 30.06.2019 r.

 

wykonanie

wsk. wyk. %

(4 : 3)

1

2

3

4

5

dochody ogółem

22 912 556,00

23 772 847,92

12 507 489,77

52,61

dochody bieżące

21 517 906,00

22 377 687,92

12 406 864,05

55,44

dochody majątkowe

1 394 650,00

1 395 160,00

100 625,72

7,21

 

 

Zmiany w planie dochodów zgodnie z kompetencjami przedstawiono w tabeli nr 2.

 

 

Tabela nr 2 - Zmiany w planie dochodów w I półroczu 2019 roku.

 

dział

opis

plan pierwotny

plan po zmianach

Wykonanie

Wykonanie %

010

Rolnictwo i łowiectwo

 

392 369,11

392 369,11

100,00

020

Leśnictwo

10 000,00

10 000,00

1 390,10

13,90

600

Transport i łączność

11 040,00

47 040,00

15 040,00

31,97

700

Gospodarka mieszkaniowa

606 100,00

607 140,00

237 461,22

39,11

710

Działalność usługowa

23 500,00

23 500,00

8 379,22

35,66

750

Administracja publiczna

36 600,00

36 920,00

21 405,93

57,98

751

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

1 116,00

22 371,00

21 813,00

97,51

754

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

0,00

0,00

0,00

0,00

756

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

5 972 897,00

6 040 955,00

3 170 556,86

52,48

758

Różne rozliczenia

8 319 237,00

8 503 078,00

4 849 741,69

57,04

801

Oświata i wychowanie

1 388 090,00

1 456 330,00

225 487,27

15,48

852

Pomoc społeczna

638 463,00

651 471,81

402 598,98

61,80

853

Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

163 213,00

163 213,00

81 606,25

50,00

854

Edukacyjna opieka wychowawcza

0,00

75 049,00

75 049,00

100,00

855

Rodzina

4 889 400,00

4 889 711,00

2 563 823,72

52,43

900

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

834 900,00

835 700,00

429 888,98

51,44

921

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

10 000,00

10 000,00

6 222,40

62,22

926

Kultura fizyczna

8 000,00

8 000,00

4 656,04

58,20

Razem

22 912 556,00

23 772 847,92

12 507 489,77

52,61

 

Wpływ na zmianę planu dochodów budżetowych Gminy Trzcińsko-Zdrój związany był
z wpływem dotacji z budżetu państwa na zadania z zakresu, rolnictwa i łączności (zwrot akcyzy), transportu i łączności (dotacja z porozumienia na utrzymanie dróg powiatowych), oraz dochodów z tyt. udziału w podatku dochodowym od osób prawnych, opłaty eksploatacyjnej, w zakresie oświaty i wychowania (realizacja programu „Aktywna tablica”) oraz edukacji opiekuńczo wychowawczej (stypendia dla uczniów).

Tabela nr 3 - Plan oraz wykonanie dochodów budżetowych na dzień 30.06.2019 r.
z podziałem na zadania

 

Rodzaj dochodów

Plan

Wykonanie

wsk.

wyk. %

(3 : 2)

1

2

3

4

dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych

5 078 809,92

2 890 119,92

56,91

dochody związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów i porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego

47 040,00

15 040,00

31,97

dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej na podstawie porozumień z organami tej administracji

3 500,00

1 750,02

50,00

dochody związane z realizacją zadań własnych

18 643 498,00

9 600 579,83

51,50

Razem

23 772 847,92

12 507 489,77

52,61

 

Dane liczbowe ilustrujące wykonanie dochodów za I półrocze 2019 roku na tle planu po zmianach w podziale na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej, zestawiono w załączniku nr 1 do niniejszej informacji.

 

      1. WYDATKI

 

Wydatki budżetu Gminy Trzcińsko-Zdrój przyjęte zostały na rok 2019, cytowaną na wstępie uchwałą Nr V/32/2019 Rady Miejskiej w Trzcińsko - Zdroju z dnia 25 stycznia 2019 r.
w kwocie 2912 556,00 zł zwiększone zostały per saldo o kwotę 860 291,92 zł do kwoty
23 772 847,92 zł.

 

Plan oraz wykonanie wydatków budżetowych przedstawia tabela nr 4.

 

Tabela nr 4 - Plan oraz wykonanie wydatków budżetowych na za I półrocze 2019 r.

 

wyszczególnienie

 

Plan pierwotny

 

Plan po zmianach

na 30.06.2019 r.

 

wykonanie

wsk. wyk. %

(4 : 3)

1

2

3

4

5

Wydatki ogółem

22 912 556,00

23 772 847,92

11 251 420,81

47,33

wydatki bieżące

20 813 759,00

21 580 778,44

11 038 725,19

51,15

wydatki majątkowe

2 098 797,00

2 192 069,48

212 695,62

9,7

 

Zmiany w planie wydatków zgodnie z kompetencjami przedstawiono w tabeli nr 5.

 

Tabela nr 5 - Zmiany w planie wydatków w za I półrocze 2019 r.

 

dział

opis

plan pierwotny

Plan po zmianach

Wykonanie

 

Wykonanie

w %

010

Rolnictwo i łowiectwo

521 850,00

824 219,11

427 628,51

 

51,88

600

Transport i łączność

167.790,00

177 737,55

101 656,78

 

57,19

630

Turystyka

106 000,00

100 230,80

100 000,00

 

99,77

700

Gospodarka mieszkaniowa

177.500,00

186 000,00

62 667,30

 

33,69

710

Działalność usługowa

142 500,00

132 500,00

40 325,74

 

30,43

750

Administracja publiczna

2 792 152,00

2 853 298,00

1 251 202,58

 

43,85

751

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

1.116,00

22 371,00

20 806,03

 

93,00

754

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

196.570,00

196 920,00

58 801,40

 

29,86

757

Obsługa długu publicznego

282 400,00

282 400,00

149 006,46

 

52,76

758

Różne rozliczenia

187 060,00

180 388,93

0,00

 

0,00

801

Oświata i wychowanie

8 519 616,00

8 580 036,00

4 031 192,78

 

46,98

851

Ochrona zdrowia

84 000,00

97 971,82

43 740,23

 

44,65

852

Pomoc społeczna

1 711 643,00

1 732 651,81

917 580,55

 

52,96

853

Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

171 963,00

216 334,00

82 046,89

 

37,93

854

Edukacyjna opieka wychowawcza

286 400,00

368 289,00

208 738,22

 

56,68

855

Rodzina

4 983 196,00

5 063 043,00

2 567 809,39

 

50,72

900

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

1 351 522,00

1 406 204,19

578 834,21

 

41,16

921

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

870 995,00

884 842,71

397 871,42

 

44,97

926

Kultura fizyczna

358 285,00

467 410,00

211 512,32

 

45,25

Razem

22 912 556,00

23 772 847,92

11 251 420,81

 

47,33

 

 

W strukturze wydatków wykonanych za I półrocze 2019 r., związane z realizacją zadań własnych Gminy Trzcińsko- Zdrój, stanowiły 74,47% wydatków wykonanych ogółem, natomiast wydatki wykonane związane z realizacją zadań pozostałych obejmujące zadania
z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania zlecone, zadania wspólne realizowane
w drodze umów i porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego, zadania z zakresu administracji rządowej na podstawie porozumień z organami tej administracji, stanowiły 25,43 % wydatków ogółem.

 

Tabela nr 6 - Plan oraz wykonanie wydatków budżetowych na dzień 30.06.2019 r.
z podziałem na zadania

 

Rodzaj wydatków

Plan

Wykonanie

wsk. wyk.

%

(3 : 2)

1

2

3

4

wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych

5 078 809,92

2 861 632,59

56,34

wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów i porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego

50 252,00

11 040,00

21,97

wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej na podstawie porozumień z organami tej administracji

3.500,00

0,00

0,00

wydatki związane z realizacją zadań własnych

18 640 286,00

8 378 748,22

44,95

Razem

23 772 847,92

11 251 420,81

47,33

 

Dane liczbowe ilustrujące wykonanie wydatków za I półrocze 2019 roku na tle planu po zmianach w podziale na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej, zestawiono w załączniku nr 2 do niniejszej informacji.

 

 

      1. WYNIK WYKONANIA BUDŻETU

 

W uchwalonym przez Radę Miejską w Trzcińsko - Zdroju, planie finansowym Gminy Trzcińsko-Zdrój na 30 czerwca 2019 roku założono równowagę budżetu. W związku
z prawidłowym i terminowym wykonaniem dochodów i wydatków, budżet Gminy zamknął się wykonaną nadwyżką budżetową w wysokości 1 256 068,96 zł.

 

Plan oraz wykonanie budżetu za I półrocze 2019 roku przedstawia tabela nr 7.

 

 

 

 

 

Tabela nr 7 - plan oraz wykonanie budżetu za I półrocze 2019 roku.

 

 

l.p.

 

wyszczególnienie

 

Plan pierwotny

 

Plan po zmianach

na 30.06.2019 r.

 

Wykonanie

na 30.06.2019 r.

1.

dochody ogółem

22 912 556,00

23 772 847,92

12 507 489,77

2.

wydatki ogółem

22 912 556,00

23 772 847,92

11 251 420,81

3.

wynik budżetu (1-2)

0

0

1 256 068,96

4.

przychody ogółem

0

0

463 042,22

a)

wolne środki, jako nadwyżka środków pieniężnych

0

 

463 042,22

5.

rozchody ogółem

(spłata kredytów i pożyczek oraz udzielenie pożyczki)

0

0

0

BILANS BUDŻETU (1+4-2-5)

0

1 719 111,18

 

 

    1. DOCHODY GMINY TRZCIŃSKO - ZDRÓJ WYKONANE W ZA I PÓŁROCZE
      2019 ROKU

 

Zaplanowane dochody budżetu gminy w kwocie 23 772 847,92 zł zostały wykonane na dzień 30 czerwca 2019 r. w wysokości 12 507 489,77 zł, co stanowi 52,61 % planu.

 

Dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo

Zaplanowane dochody w wysokości 392 369,11 zł, zostały zrealizowane w kwocie 392 369,11, co stanowi 100 % planowanych dochodów.

Dochody wykonane obejmują;

  1. Pozostałą działalność - dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa z przeznaczeniem na zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego, wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych w wysokości 392 369,11 zł.

 

Dział 020 - Leśnictwo

Zaplanowane dochody w wysokości 10 000,00 zł zostały zrealizowane w kwocie 1 390,10 , co stanowi 13,90 % planowanych dochodów i pochodzą z dzierżawy gruntów gminnych pod obwody łowieckie.

 

Dział 600 - Transport i łączność

Zaplanowane dochody w wysokości 47 040,00, zostały zrealizowane w kwocie 15 040,00 , co stanowi 31,97 %, planowanych dochodów.

Dochody wykonane stanowi dotacja celowa otrzymana z powiatu na utrzymanie dróg powiatowych realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego - środki ze Starostwa Powiatowego w Gryfinie

 

Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa

Zaplanowane dochody w wysokości 607 140,00, zostały zrealizowane w kwocie 237 461,22, co stanowi 39,11 %, planowanych dochodów.

Dochody wykonane obejmują:

  1. Gospodarkę gruntami i nieruchomościami w wysokości 237 461,22, w tym:

  1. wpływy z opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości - 5 347,74 zł,

  2. wpływy z tytułu kosztów egzekucyjnych, opłaty komorniczej i kosztów upomnień
    - 23,20 zł,

  3. wpływy z najmu i dzierżawy za obiekty i grunty gminne na cele rolne i nie rolne oraz najem lokali komunalnych zarządzanych przez U.K.M.T.H. i C. Józef Skiba - 122 424,36 zł,

  4. wpływy z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości - 100 116,47 zł,

  5. wpływy ze sprzedaży składników majątkowych - 509,25 zł (sprzedaż pieca CO),

  6. wpływy z pozostałych odsetek od nieterminowych wpłat czynszów - 2 344,14 zł,

  7. wpływy - zwroty z lat ubiegłych - 6 692,06 zł.

 

Dział 710 - Działalność usługowa

Zaplanowane dochody w wysokości 23 500,00, zostały zrealizowane w kwocie 8 379,22, co stanowi 35,66 %, planowanych dochodów.

Dochody wykonane obejmują:

  1. wpływy z usług dotyczące cmentarza - 6 629,20 zł,

  2. cmentarze - dotacja celowa otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej na utrzymanie cmentarza wojennego w Trzcińsku- Zdroju - 1 750,02 zł.

 

Dział 750 - Administracja publiczna

Zaplanowane dochody w wysokości 36 920,00, zostały zrealizowane w kwocie 21 405,93 , co stanowi 57,98 %, planowanych dochodów.

Dochody wykonane obejmują:

  1. Urzędy wojewódzkie - 18 769,55, w tym:

  1. dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami
    z przeznaczeniem na częściowe utrzymanie Urzędu Stanu Cywilnego, Spraw Obywatelskich
    - 18 768,00 zł,

  2. wpływy z różnych opłat - 1,55 zł,

  1. Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) - 1 774,74, w tym:

  1. wpływy z tyt. kar i odszkodowań wynikających z umów - 1 287,84 zł,

  2. wpływy z różnych dochodów - 486,90 zł.

  1. Wspólna obsługa jednostek samorządu terytorialnego - 861,64 , w tym:

  1. wpływy z pozostałych odsetek - 148,28 zł,

  2. wpływy z różnych dochodów - 713,36 zł.

 

Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

Zaplanowane dochody w wysokości 22 371,00, zostały zrealizowane w kwocie
21 813,00, co stanowi 97,51 %, planowanych dochodów.

Dochody obejmują wyłącznie dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami - aktualizacja spisów wyborczych.

 

Dział 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

Zaplanowane dochody w wysokości 6 040 955,00, zostały zrealizowane w kwocie 170 556,86, co stanowi 52,48 %, planowanych dochodów.

Dochody wykonane obejmują:

    1. Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych - podatek od działalności gospodarczej opłacany w formie karty podatkowej - 620,97.

    2. Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych wraz z odsetkami i innych jednostek organizacyjnych - 771 955,70, w tym:

  1. wpływy z podatku od nieruchomości - 360 222,00 zł,

  2. wpływy z podatku rolnego - 179 772,50 zł,

  3. wpływy z podatku leśnego - 86 295,00 zł,

  4. wpływy z podatku od środków transportowych - 4 951,00 zł,

  5. wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych - 126 458,00 zł,

  6. wpływy z tyt. kosztów egzekucyjnych i odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat - 14 257,20 zł.

3. Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych - 1 038 333,63, w tym:

  1. wpływy z podatku od nieruchomości - 436 397,12 zł,

  2. wpływy z podatku rolnego - 482 246,80 zł,

  3. wpływy z podatku leśnego - 2 435,00 zł,

  4. wpływy z podatku od środków transportowych -48 408,40 zł,

  5. wpływy z podatku od spadków i darowizn - 2 753,16 zł,

  6. wpływy z opłaty targowej - 534,00 zł,

  7. wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych - 61 148,00 zł,

  8. koszty egzekucyjne, opłaty komornicze i koszty upomnień - 968,40 zł,

  9. wpływy z odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat - 3 442,75 zł.

4. Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw - 135 969,78, w tym:

  1. wpływy z opłaty skarbowej - 10 344,95 zł,

  2. wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych - 54 943,20 zł,

  3. wpływy z opłaty eksploatacyjnej - 67 250,56 zł,

  4. wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw - 2 378,57

  5. wpływy z różnych opłat - 1 000,00 zł,

  6. wpływy z tyt. kar i odszkodowań wynikających z umów - 52,50 zł.

5. Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa - 1 223 676,78 zł,
w tym:

  1. podatek dochodowy od osób fizycznych - 1 195 446,00 zł,

  2. podatek dochodowy od osób prawnych - 28 230,78 zł.

 

Dział 758 - Różne rozliczenia

Zaplanowane dochody w wysokości 8 503 078,00, zostały zrealizowane w kwocie 4 849 741,69 , co stanowi 57,04 %, planowanych dochodów.

Dochody wykonane obejmują:

  1. część oświatową subwencji ogólnej - 2 992 080,00 zł.

  2. część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin - 1 721 538,00 zł,

  3. wpływy z pozostałych odsetek - 5 437,69 zł,

  4. wpływy z rozliczeń lat ubiegłych - 582,00 zł,

  5. wpłata środków finansowych z niewykorzystanych w terminie wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego - 94 710,00 zł.

  6. część równoważącą subwencji ogólnej dla gminy - 35 394,00 zł,

 

801 - Oświata i wychowanie

Zaplanowane dochody w wysokości 1 456 330,00, zostały zrealizowane w kwocie 225 487,27, co stanowi 15,48 %, planowanych dochodów.

Dochody wykonane obejmują:

  1. Oświata i wychowanie - 0,06 zł wpływy z pozostałych odsetek.

  2. Przedszkola - 107 215,21 , w tym:

  1. wpływy z opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego - 6 891,00 zł,

  2. wpływy z opłat za korzystanie z wyżywienia - 44 179,00 zł,

  3. wpływy z pozostałych odsetek - 0,01 zł,

  4. wpływy z tyt. kosztów upomnień - 23,20 zł,

  5. dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gminy z zakresu wychowania przedszkolnego - 56 122,00 zł.

  1. Pozostała działalność - 118 272,00 zł, dotacja w ramach programów finansowych
    z udziałem środków europejskich na realizację przyznanego grantu.

 

 

 

 

 

 

 

852 - Pomoc społeczna

Zaplanowane dochody w wysokości 651 471,81 zostały zrealizowane w kwocie
402 598,98, co stanowi 61,80 %, planowanych dochodów.

Dochody wykonane obejmują:

  1. Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia
    z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące
    w zajęciach w centrum integracji społecznej - 11 169,00, w tym:

  1. dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gminy - 11 169,00 zł,

  1. Zasiłki okresowe, celowe i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe - 87 317,00, w tym:

  1. dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gminy - 87 317,00 zł,

  1. Dodatki mieszkaniowe - 858,81, w tym:

  1. dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań - 858,81 zł.

  1. Zasiłki stałe - 149 568,00, w tym:

    1. dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gminy - 149 568,00 zł.

  1. Ośrodki pomocy społecznej - 53 326,67, w tym:

  1. wpływy z różnych dochodów - 826,67 zł,

  2. dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin - 52 500,00 zł.

  1. Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze - 25 359,50 , w tym:

  1. wpływy z usług - 13 209,50 zł,

  2. dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gminy - 12 150,00 zł,

  1. Pomoc w zakresie dożywiania - 75 000,00, w tym:

  1. dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gminy na pomoc państwa w zakresie dożywiania - 75 000,00 zł.

 

853 - Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

Zaplanowane dochody w wysokości 163 213,00 zł, zostały wykonane w kwocie 81 606,25 zł, co stanowi 50,00% planowanych dochodów.

Dochody wykonane obejmują:

1. Pozostała działalność - 81 606,25, w tym:

  1. dotacje celowe w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz środków o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. A i b ustawy, lub płatności w
    ramach budżetu środków europejskich, realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego - 81 606,25 zł,

Realizacja zadania dotyczącego projektu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego pn. „Lepsze Jutro - Wsparcie usług opiekuńczych i asystenckich w gminie Trzcińsko - Zdrój” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020.

 

Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza

Zaplanowane dochody w wysokości 75 049,00 zł, zostały zrealizowane w kwocie
75 049,00, co stanowi 100 %, planowanych dochodów, w tym:

  1. Pomoc materialna dla uczniów o charakterze socjalnym

        1. dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących gmin -
          75 049,00 zł.

 

Dział 855 - Rodzina

Zaplanowane dochody w wysokości 4 889 711,00 zostały zrealizowane w kwocie 2 563 823,72, co stanowi 52,43 %, planowanych dochodów.

Dochody wykonane obejmują:

  1. Świadczenia wychowawcze (500 +) - 1 435 000,00, w tym:

    1. dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej zlecone gminom, związane wychowawczego realizacją świadczenia wychowawczego stanowiącego pomoc państwa w wychowywaniu dzieci - 1 435 000,00 zł.

  1. Świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego - 1 013 162,72,
    w tym:

  1. dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami - 1 010 000,00 zł,

  2. dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami - 3 162,72 zł.

  1. Karta Dużej Rodziny - 311,00, w tym:

  1. dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami - 311,00 zł.

  1. Wspieranie rodziny - 104 350,00, z tego:

  1. dotacje celowe w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz środków o których mowa w art. 5 ust. 3 pkt 5 lit. A i b ustawy, lub płatności w ramach budżetu środków europejskich, realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego - 104 350,00 zł.

Realizacja zadania dotyczącego projektu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego pn. „Wsparcie Rodziny w Gminie Trzcińsko - Zdrój” w latach 2014-2020 r.

  1. Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby pobierające zasiłki dla opiekunów - 11 000,00 zł, w tym:

  1. dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami - 11 000,00 zł,

 

 

 

 

Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Zaplanowane dochody w wysokości 835 700,00 zostały zrealizowane w kwocie
429 888,98, co stanowi 51,44 %, planowanych dochodów.

Dochody wykonane obejmują:

  1. Gospodarkę odpadami komunalnymi - 422 345,05, w tym:

  1. wpływy z opłat za gospodarowanie odpadami - 422 345,05 zł,

  1. Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska - 5 135,73 , w tym:

  1. wpływy z różnych opłat - 5 132,88 zł,

  2. wpływy z pozostałych odsetek - 2,85 zł,

  1. Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat produktowych - 47,51.

  2. Pozostała działalność związana z gospodarka odpadami - 2 360,69, w tym:

1) wpływy z tytułu kosztów egzekucyjnych, opłaty komorniczej i kosztów upomnień - 1 216,40 zł,

2) wpływy z pozostałych odsetek - 1 127,95 zł,

3) wpływy z lat ubiegłych - 16,34 zł.

 

Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Zaplanowane dochody w wysokości 10 000,00 zł zostały zrealizowane w kwocie 6 222,40, co stanowi 62,22 %, planowanych dochodów.

  1. Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby - wpływy z najmu i dzierżawy składników majątkowych Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego lub innych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz innych umów o podobnym charakterze 6 222,40 zł.

 

Dział 926 - Kultura fizyczna

Planowane dochody w wysokości 8 000,00 zł, zostały zrealizowane w kwocie 4 656,04, co stanowi 58,20 %, planowanych dochodów, w tym:

  1. Obiekty sportowe - wpływy z usług - 4 656,04 zł,

 

 

    1. WYDATKI GMINY TRZCIŃSKO- ZDRÓJ WYKONANE ZA I PÓŁROCZE 2019 ROKU

 

Zaplanowane wydatki budżetu gminy w kwocie 23 772 847,92zostały wykonane na dzień 30 czerwca 2019 r. w wysokości 11 251 420,81 zł, co stanowi 47,33 % planu.

 

Dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo

Zaplanowane wydatki w wysokości 824 219,11 , wykonane zostały w wysokości
427 628,51, stanowią 51,88 % planu. W poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej środki zostały poniesione na:

  1. Infrastruktura wodociągowa i sanitarna wsi - 21 936,64, w tym:

  1. zakup energii - 196,42 zł,

  2. zakup usług pozostałych - 21 740,22 zł,

Dopłata do wywozu nieczystości płynnych w miejscowości Chełm Górny i Gogolice.

  1. Izby rolnicze - 13 322,76, w tym:

1) wpływy gmin na rzecz izb rolniczych w wysokości 2% uzyskanych wpływów z tytułu podatku rolnego - 13 322,76 zł.

  1. Pozostała działalność - 392 369,11, w tym:

  1. wynagrodzenia bezosobowe, składki na ubezpieczenia społeczne - 6 562,51 zł,

  2. zakup usług pozostałych - 1 131,00 zł (usługi pocztowe),

  3. zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego, wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych z województwa zachodniopomorskiego - 384 675,60 zł.

 

Dział 600 - Transport i łączność

Zaplanowane wydatki w wysokości 177 737,55 wykonane zostały w wysokości
101 656,78stanowią 57,19 % planu.

W poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej środki finansowe zostały poniesione na:

  1. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - 2.346,52 zł, w tym:

1) różne składki i opłaty - 2.346,52 zł,

  1. Drogi publiczne powiatowe - 83 231,21, w tym:

  1. zakup usług pozostałych - 11 040,00 zł,

Porozumienie ze Starostwem Powiatowym w Gryfinie w zakresie utrzymania dróg powiatowych.

  1. opłaty za umieszczenie w pasie drogi krajowej komunalnych urządzeń infrastruktury technicznej - 72 191,21 zł.

  1. Drogi publiczne gminne - 11 879,05, w tym:

  1. zakup materiałów i wyposażenia - 1 475,12 zł,

Zakup znaków.

  1. zakup usług pozostałych - 6 456,38 zł,

Utrzymanie porządku i czystości na drogach gminnych.

  1. wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych - 3 947,55 zł,

Przebudowa drogi gminnej dz. Nr 660.

  1. Pozostała działalność - 4 200,00, z tego:

  1. wydatki inwestycyjne - 4 200,00 zł.

Położenie kostki brukowej na placu przy drodze gminnej.

 

Dział 630 - Turystyka

Zaplanowane wydatki w wysokości 100 230,80 wykonane zostały w wysokości
100 000,00 stanowią 99,77 % planu.

W poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej środki zostały poniesione na:

  1. Zadania w zakresie upowszechniania turystyki - 100 000,00, w tym:

  1. wydatki majątkowe - dotacja celowa na budowę sieci tras rowerowych na odcinku - (zadanie realizowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego w Szczecinie) - 100 000,00 zł.

 

Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa

Zaplanowane wydatki w wysokości 186 000,00 wykonane zostały w wysokości
62 667,30 stanowią 33,69 % planu.

W poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej środki zostały poniesione na:

  1. Gospodarka gruntami i nieruchomościami - 62 667,30 , w tym:

  1. składki na ubezpieczenia społeczne i wynagrodzenia bezosobowe - 1 638,31 zł

  2. zakup materiałów budowlanych - 163,52 zł,

  3. administrowanie i zarządzanie budynkami komunalnymi - 42 000,00 zł, wznowienie znaków granicznych, aktualizacja ewidencji gruntów, usługi kominiarskie, usługi grzewcze, wypisy wyrysy gruntów, wycenia nieruchomości, podział działek - 11 213,28 zł.

  4. wykonanie analiz, ekspertyz i opinii związanych z obrotem nieruchomościami - 271,83 zł,

  5. różne opłaty i składki - 7 380,36 zł.

Opłata eksploatacyjna.

 

Dział 710 - Działalność usługowa

Zaplanowane wydatki w wysokości 132 500,00 zł wykonane zostały w wysokości
40 325,74 stanowią 30,43 % planu.

Wydatki w poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej:

  1. Plany zagospodarowania przestrzennego - 3 320,00 , w tym:

  1. przygotowanie projektów decyzji o warunkach zabudowy - 3 320,00 zł.

  1. Cmentarze - 37 005,74 , w tym:

  1. utrzymanie cmentarzy komunalnych w miejscowości Trzcińsko - Zdrój, Piaseczno
    i Góralice - 37 005,74 zł.

 

Dział 750 - Administracja publiczna

Zaplanowane wydatki w wysokości 2 853 298,00 wykonane zostały w wysokości 1 251 202,58 stanowią 43,85 % planu.

Wydatki w poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej:

  1. Urzędy wojewódzkie - zadania ustawowo zlecone z zakresu administracji rządowej wykonywane bezpośrednio przez Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich - 14 449,98, w tym:

  1. wynagrodzenia - 14 449,98 zł,

  1. Egzekucja administracyjna należności pieniężnych - 325,69 zł,

  2. Rady gmin (miast i miast na prawach powiatu) - 34 592,52, w tym:

  1. diety radnych - 32 635,00 zł,

  2. pozostałe wydatki bieżące - publikacja ogłoszeń prasowych, zakup materiałów biurowych, usług telekomunikacyjnych, artykułów spożywczych, prasy i kwiatów, szkolenia, itp. - 1 957,52 zł.

  1. Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu) - wydatki związane z bieżącym utrzymaniem i funkcjonowaniem Urzędu Gminy Trzcińsko - Zdrój - 960 821,31 ,
    w tym:

  1. refundacje za okulary, - 1 200,00 zł,

  2. wynagrodzenia osobowe i bezosobowe - 605 396,06 zł,

  3. pochodne od wynagrodzeń - 120 999,81 zł,

  4. pozostałe wydatki bieżące związane z funkcjonowaniem Urzędu Gminy w Trzcińsku- Zdroju - zakup materiałów biurowych i wyposażenia, druków, środków czystości, środków żywności, koszty bieżących napraw, konserwacje, zakup energii elektrycznej, opału, wody, usług remontowych, wywóz nieczystości, doradztwo prawne, opłaty za przesyłki, badania lekarskie, usługi telekomunikacyjne, delegacje pracowników, ryczałt za używanie prywatnego samochodu do celów służbowych odpisy na ZFŚS, szkolenia, ubezpieczenia, podatek VAT itp. - 218 810,44 zł,

  5. wydatki majątkowe - zakup sprzętu i oprogramowania - 14 415,00 zł.

  1. Promocja jednostek samorządu terytorialnego - 6 508,50, w tym:

  1. wynagrodzenia bezosobowe - 1 500,00 zł.

  2. zakup materiałów i wyposażenia, oraz usług pozostałych - 5 008,50 zł.

  1. Wspólna obsługa jednostek samorządu terytorialnego - wydatki związane z bieżącym utrzymaniem i funkcjonowaniem Centrum Usług Wspólnych w Trzcińsku- Zdroju - 204 064,47, w tym:

  1. ekwiwalent za odzież, refundacje za okulary - 78,48 zł,

  2. wynagrodzenia osobowe i bezosobowe - 157 748,89 zł,

  3. pochodne od wynagrodzeń - 25 851,11 zł,

  4. pozostałe wydatki bieżące związane z funkcjonowaniem - zakup materiałów biurowych i wyposażenia, druków, opału, środków czystości, koszty bieżących napraw, konserwacje, zakup energii elektrycznej, wody, wywóz nieczystości, opłaty za przesyłki, badania lekarskie, usługi telekomunikacyjne, delegacje pracowników, odpisy na ZFŚS, szkolenia itp. - 20 385,99 zł,

  1. Pozostała działalność - 30 440,11 zł, w tym:

        1. diety sołtysów - 23 149,05 zł,

        2. zakup materiałów i wyposażenia oraz usług, składki członkowskie - 7 291,06 zł.

 

Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

Zaplanowane wydatki w wysokości 22 371,00 wykonane zostały w wysokości 20 806,03 stanowią 93,00 % planu.

Środki przeznaczono na prowadzenie i aktualizację rejestru wyborców w 2019 r., przeprowadzenie wyborów samorządowych oraz do Parlamentu Europejskiego w 2019 roku.

 

Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Zaplanowane wydatki w wysokości 196 920,00 wykonane zostały w wysokości
58 801,40 stanowią 29,86 % planu.

W poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej środki zostały poniesione na:

  1. Ochotnicze straże pożarne - 58 801,40, w tym:

  1. ekwiwalent dla strażaków za udział w akcjach - 8 871,59zł,

  2. płace kierowców i komendanta OSP - 15 853,78 zł,

  3. pochodne od wynagrodzeń - 704,80 zł,

  4. pozostałe wydatki - paliwo, środki czystości, energia, usługi remontowe sprzętu, badania lekarskie, przeglądy samochodów, media oraz inne zakupy, opłaty i usługi niezbędne do prawidłowego funkcjonowania ochotniczych straży pożarnych - 33 371,23 zł.

 

 

Dział 757 - Obsługa długu publicznego

Zaplanowane wydatki w wysokości 282 400,00 wykonane zostały w wysokości
149 006,46 stanowią 52,76% planu.

W poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej środki zostały poniesione na:

1. Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego - 149 006,46, w tym:

1) odsetki od zaciągniętych kredytów i pożyczek przez jednostkę samorządu terytorialnego - 149 006,46 zł.

 

Dział 758 - Różne rozliczenia

Zaplanowane wydatki na rezerwę w wysokości 281 770,00, w tym:

        1. rezerwa celowa - 56.000,00 zł, wykonana 0,00 zł,

        2. rezerwa ogólna - 225 770,00 zł, wykonana w kwocie 101 381,07 zł, stanowi 44,90 % planu.

 

Dział 801 - Oświata i wychowanie

Zaplanowane wydatki w wysokości 8 580 036,00 zł zostały wykonane w wysokości 4 031 192,78 stanowią 46,98 % planu i zostały przeznaczone na zadania oświatowe:

1) wynagrodzenia i składki od nich naliczane - 3 207 215,90 zł,

2) świadczenia na rzecz osób fizycznych - 387 739,55zł,

3) pozostałe wydatki bieżące - 167 219,25 zł,

4) wydatki inwestycyjne - 6 150,00 zł,

5) wydatki majątkowe - 3 510,10 zł,

6) dowozy - 133 960,94 zł.

 

Wydatki w poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej:

1. Szkoły podstawowe wydatkowały kwotę: 3 043 404,56 zł, w tym:

1) wynagrodzenia i składki od nich naliczane - 2 581 103,34 zł,

2) świadczenia na rzecz osób fizycznych - 342.233,18 zł,

3) pozostałe wydatki bieżące - 110 407,94 zł,

4) wydatki majątkowe i inwestycyjne - 9 660,10 zł.

 

W rozbiciu na poszczególne jednostki wykonanie wydatków wygląda następująco:

1. Szkoła Podstawowa w Góralicach - 854 333,17 zł, w tym:

1) wynagrodzenia i składki od nich naliczane - 701 599,85 zł,

2) świadczenia na rzecz osób fizycznych - 98 825,18 zł,

3) pozostałe wydatki bieżące - 44 248,04 zł,

4) wydatki majątkowe i inwestycyjne - 9 660,10 zł.

 

2. Szkoła Podstawowa w Gogolicach - 442 301,42 zł, w tym:

1) wynagrodzenia i składki od nich naliczane - 384 045,57 zł,

2) świadczenia na rzecz osób fizycznych - 50 131,53 zł,

3) pozostałe wydatki bieżące - 8 124,32 zł.

 

3. Szkoła Podstawowa w Stołecznej - 609 560,25 zł w tym:,

1) wynagrodzenia i składki od nich naliczane - 522 717,21 zł,

2) świadczenia na rzecz osób fizycznych - 60 876,22 zł,

3) pozostałe wydatki bieżące - 25 966,82 zł.

 

4. Szkoła Podstawowa w Trzcińsku- Zdroju - 1 024 031,46 zł, w tym:

1) wynagrodzenia i składki od nich naliczane - 873 522,95 zł,

2) świadczenia na rzecz osób fizycznych - 123 219,94 zł,

3) pozostałe wydatki bieżące - 27 288,57 zł.

 

  1. Szkoła Podstawowa dla Dorosłych w Trzcińsku -Zdroju - 113 178,26 zł, w tym:

1) wynagrodzenia i składki od nich naliczane - 99 217,76 zł,

2) świadczenia na rzecz osób fizycznych - 9 180,31 zł,

3) pozostałe wydatki bieżące - 4 780,19 zł.

 

  1. Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych wydatkowały kwotę 113 269,03 zł
    (rozdział 80103) w tym:

1) wynagrodzenia i składki od nich naliczane - 101 326,32 zł,

2) świadczenia na rzecz osób fizycznych - 11 942,71 zł,

3) pozostałe wydatki bieżące - 0 zł.

 

W rozbiciu na poszczególne jednostki wykonanie wydatków wygląda następująco:

1) Szkoła Podstawowa w Góralicach - 50 589,98 zł,

2) Szkoła Podstawowa w Stołecznej - 31 009,65 zł,

3) Szkoła Podstawowa w Gogolicach - 31 669,40 zł,

 

  1. Przedszkole Miejskie w Trzcińsku- Zdroju wydatkowało kwotę: 371 438,20 , w tym:

1) wynagrodzenia i składki od nich naliczane - 286 170,82 zł,

2) świadczenia na rzecz osób fizycznych - 28 456,07 zł,

3) pozostałe wydatki bieżące - 56 811,31 zł w tym: żywność - 43 172,16 zł,

4) wydatki majątkowe - 0,00 zł.

 

  1. Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli - wydatkowano kwotę: 5 107,59zł
    (rozdz. 80146).

W rozbiciu na poszczególne jednostki wykonanie wydatków przedstawia się następująco:

1) Szkoła Podstawowa w Góralicach - 2 856,88 zł,

2) Szkoła Podstawowa w Gogolicach - 89,16 zł,

3) Szkoła Podstawowa w Stołecznej - 89,15 zł,

4) Szkoła Podstawowa w Trzcińsku - Zdroju - 1 983,25 zł,

5) Szkoła Podstawowa dla Dorosłych w Trzcińsku - Zdroju - 89,15 zł.

 

  1. Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci w przedszkolach, oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych
    i innych formach wychowania przedszkolnego wydatkowano kwotę: 42 596,10 zł, w tym:

1) wynagrodzenia i składki od nich naliczane - 42 596,10 zł.

 

W rozbiciu na poszczególne jednostki wykonanie wydatków przedstawia się następująco:

1) Szkoła Podstawowa w Góralicach - 18 801,49 zł (rozdz. 80149),

2) Szkoła Podstawowa w Gogolicach - 8 762,13 zł (rozdz. 80149),

3) Przedszkole Miejskie w Trzcińsku- Zdroju - 15 032,48 zł (rozdz. 80149).

 

10. Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych wydatkowano kwotę: 141 352,17 zł
(rozdz. 80150), z tego:

1) wynagrodzenia i składki od nich naliczane - 141 352,17 zł.

 

W rozbiciu na poszczególne jednostki wykonanie wydatków przedstawia się następująco:

1) Szkoła Podstawowa w Góralicach - 9 717,00 zł,

2) Szkoła Podstawowa w Gogolicach - 45 398,04 zł,

3) Szkoła Podstawowa w Stołecznej - 20 796,55 zł,

4) Szkoła Podstawowa w Trzcińsku- Zdroju - 65 440,58 zł,

 

11. Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w gimnazjach i klasach dotychczasowego gimnazjum, prowadzonych w innych typach szkół wydatkowano kwotę 54 667,15 zł (rozdz. 80152), z tego:

1) wynagrodzenia i składki od nich naliczane - 54 667,15 zł.

 

W rozbiciu na poszczególne jednostki wykonanie wydatków przedstawia się następująco:

1) Szkoła Podstawowa w Góralicach - 54 667,15 zł.

 

12. Dowozy uczniów do szkół (rozdz. 80113) - wydatkowano kwotę: 133 960,94 zł, w tym:

1) szkoły gminne - 119 110,94 zł,

2) uczniowie niepełnosprawni - 14 850,00 zł.

 

13. Pozostała działalność - 125 397,04 zł, w tym:

1) wynagrodzenia osobowe i bezosobowe - 61 245,77 zł,

2) zakup materiałów i wyposażenia, środków żywności i usług pozostałych - 11 007,59 zł,

3) zakup inwestycyjny sprzętu komputerowego - 53 143,68 zł.

 

 

Dział 851 - Ochrona zdrowia

Zaplanowane wydatki w wysokości 97 971,82 wykonane zostały w wysokości 43 740,23 stanowią 44,65 % planu.

W poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej środki zostały poniesione na:

  1. Zwalczanie narkomanii - w ramach Programu Zwalczania - 0,00 zł.

  2. Przeciwdziałanie alkoholizmowi - w ramach Programu Rozwiązywania Problemów

Alkoholowych wydatkowano kwotę 43 740,23, w tym na:

  1. dotacje celowe przekazane gminie na zadania realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego - 1 285,00 zł,

  2. wynagrodzenia psychologa, terapeutów, członków GKRPA - 25 657,65 zł,

  3. pochodne od wynagrodzeń - 1 239,11 zł,

  4. pozostałe wydatki bieżące - udzielanie porad prawnych, prowadzenie konsultacji i terapii, prenumerata czasopism o tematyce uzależnień i przemocy, organizacja warsztatów, oraz innych spotkań i wyjazdów, opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych, odpis na ZFŚS, zakup materiałów biurowych, energii, usług i inne wydatki związane z profilaktyką i walką z nałogiem - 15 558,47 zł.

 

Dział 852 - Pomoc społeczna

Zaplanowane wydatki w wysokości 1 732 651,81  wykonane zostały w wysokości 917 580,55 zł stanowią 52,96 % planu.

W poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej środki zostały poniesione na:

1. Zadania w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie wykonano na kwotę - 1.560,00 , w tym:

1) pozostałe wydatki bieżące - zakup artykułów, usług w zakresie np. psychoterapii rodzin dotkniętych zjawiskiem przemocy - 1.560,00 zł,

2. składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za niektóre osoby uczestniczące
w zajęciach integracji społecznej - 10.777,61 zł,

3. Zasiłki okresowe, celowe i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe - 296 740,73 zł, w tym:

1) na wypłaty świadczeń w postaci zasiłków celowych na pokrycie wydatków powstałych w wyniku zdarzenia losowego oraz innych zasiłków celowych - 103 475,20 zł,

2) opłacenie pobytu osób skierowanych do schroniska i inne świadczenia oraz opłacenie pobytu w domach pomocy społecznej za 12 osób - 193 265,53 zł, w tym: odpłatności za pobyt w DPS - 826,67 zł.

4. Dodatki mieszkaniowe wypłacone przez Ośrodek Pomocy Społecznej, w ramach, których wypłacono 248 świadczeń na kwotę - 43 036,65, w tym:

a.) dodatki energetyczne wypłacone przez Ośrodek Pomocy Społecznej w ramach, których wypłacono 34 świadczenia na kwotę 556,64zł,

b.) zakup materiałów w ramach obsługi zadania tj. 2% wypłaty dodatku energetycznego - 11,13 zł.

5. Zasiłki stałe - z tej formy pomocy skorzystało 7 rodzin i 41 osoby samotnie gospodarujące na łączną kwotę - 143.167,95zł,

6. Ośrodki pomocy społecznej - funkcjonowanie i bieżąca działalność Ośrodka Pomocy Społecznej w Trzcińsku- Zdroju - 285 461,43, w tym:

1) wynagrodzenia i składki od nich naliczane - 232.188,02 zł, (umowy o pracę + umowy zlecenia),

2) świadczenia na rzecz osób fizycznych - 300,00 zł,

3) pozostałe wydatki bieżące - zakup materiałów i wyposażenia, licencji, druków, środków czystości, materiałów i narzędzi do bieżących napraw i konserwacji w budynku, zakup energii elektrycznej, cieplnej i wody, usług remontowych, wywóz nieczystości, doradztwo prawne, porto - opłaty za przesyłki, badania lekarskie, opłaty bankowe, abonament radiowy, BIP, Internet, usługi telekomunikacyjne i transportowe, delegacje pracowników, odpisy na ZFŚS, szkolenia, ubezpieczenia, serwis systemów informatycznych itp. - 52.973,41 zł.

7. Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze - wydatkowano 56.006,64zł, w tym:

1) wynagrodzenia i składki od nich naliczane - 52.490,21 zł, (umowy o pracę + umowy zlecenia)

2) świadczenia na rzecz osób fizycznych - 0,00 zł,

3) pozostałe wydatki - badania okresowe, koszty dojazdów do podopiecznych, odpis na ZFŚS itp. - 3.516,43 zł.

8. Pomoc w zakresie dożywiania - realizacja rządowego programu „Pomoc państwa
w zakresie dożywiania”, który jest realizowany zarówno poprzez zakup posiłków, jak również poprzez przyznawanie środków finansowych na zakup żywności (programem zostało objętych 87 osoby w formie posiłków oraz 101 osób w formie zasiłku celowego na żywność) - 78.650,62 zł,

9. Pozostała działalność - 2 178,92 zł, w tym:

1) świadczenia społeczne - 1958,92 zł,

2) zakup usług zdrowotnych - 220,00 zł.

 

Dział 853 - Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

Realizacja zadania dotyczącego projektu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego pn. „Lepsze Jutro- wsparcie usług opiekuńczych
i asystenckich w gminie Trzcińsko - Zdrój ” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020,

Zaplanowane wydatki w wysokości 216 334,00 zł wykonane zostały w wysokości
82.046,89 , co stanowi 37,93 % planu.

W ramach realizacji programu poniesiono wydatki:

1) wynagrodzenie wraz z pochodnymi tj. składkami społecznymi, F.P. - 52 567,17zł,

2) poradnictwo prawne - 2 250,00 zł,

3) poradnictwo psychologiczne - 4 800,00 zł,

4) usługi fizjoterapeutyczne - 9 600,00 zł,

5) zwrot kosztów dojazdu do podopiecznych AOON - 902,64 zł,

6) wsparcie socjalne - 802,08 zł,

7) usługi wytchnieniowe- 6 750,00 zł,

8) wkład własny - 4 375,00 zł.

Programem objęto 16 osób w tym: 3 osoby uzyskały przygotowanie do świadczenia usług opiekuńczych, 1 osoba do pełnienia funkcji Asystenta Osobistego Osoby Niepełnosprawnej, 6 opiekunów faktycznych sprawujących opiekę nad osobami niepełnosprawnymi

i niesamodzielnymi oraz 6 osób niepełnosprawnych i niesamodzielnych.

Projekt realizowany jest w okresie od 01.01.2018 r do 31.12.2019 r. Głównym celem projektu jest zwiększenie dostępu do wysokiej jakości, nieodpłatnych usług społecznych świadczonych w interesie ogólnym w tym: usług opiekuńczych i asystenckich oraz wsparciu opiekunów faktycznych sprawujących opiekę nad niepełnosprawnymi, niesamodzielnymi członkami rodziny.

W ramach projektu funkcjonuje Centrum Wsparcia Opiekunów Faktycznych, w którym świadczone są usługi doradcze przez prawnika, psychologa i specjalistę ds. socjalnych. Założeniem jest istnienie po zakończeniu realizacji projektu 3 miejsc świadczenia usług opiekuńczych i 1 miejsca świadczenia usług asystenckich - a tym samym lepsze funkcjonowanie społeczne i domowe opiekunów faktycznych - bezpieczny i ułatwiony dostęp dla osób z niepełnosprawnościami do usług pomocy społecznej dzięki likwidacji barier architektonicznych budynku OPS - montaż krzesełka schodowego wewnątrz budynku. Realizacja projektu pozwoli zwiększyć szansę na dłuższe pozostanie tych osób w ich środowisku, bez konieczności zastosowania instrumentów opieki instytucjonalnej.

Całkowity koszt projektu - 350 000,00 zł z tego: dofinansowanie w kwocie 332 500,00 zł, w tym: 297 500,00 zł ze środków europejskich, 35 000,00 zł ze środków dotacji celowej; wkład własny kwota - 17 500,00 zł.

 

Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza

Zaplanowane wydatki w wysokości 368 289,00  wykonane zostały w wysokości
208 738,22 zł, stanowią 56,68 % planu.

Wydatki w poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej:

1. Na prowadzenie świetlic szkolnych przeznaczono kwotę: 128.258,22 zł, w tym:

1) wynagrodzenia i składki od nich naliczane - 113.268,53 zł,

2) świadczenia na rzecz osób fizycznych - 14.989,69 zł,

3) pozostałe wydatki bieżące - 0,00 zł.

W rozbiciu na poszczególne jednostki wykonanie wydatków wygląda następująco:

1) Szkoła Podstawowa w Góralicach - 27.533,46 zł,

2) Szkoła Podstawowa w Gogolicach - 18.004,44 zł,

3) Szkoła Podstawowa w Stołecznej - 36.691,08 zł,

4) Szkoła Podstawowa w Trzcińsku- Zdroju - 46.029,24 zł.

 

2. Pomoc materialna dla uczniów o charakterze socjalnym - wydatkowano kwotę

w wysokości: 79.980,00 zł, w tym:

  1. stypendia dla uczniów - 79.360,00 zł

  2. inne formy pomocy dla uczniów - 620,00 zł

 

3. Pomoc materialna dla uczniów o charakterze motywacyjnym - wydatkowano kwotę
w wysokości: 500,00 zł, w tym:

a) stypendia motywacyjne dla uczniów - 500,00 zł.

Dział 855 - Rodzina

Zaplanowane wydatki w wysokości 063 043,00 zł wykonane zostały w wysokości
2 567 809,39 i stanowią 50,72% planu.

W poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej środki zostały poniesione na:

1. Świadczenia wychowawcze (500+) wykonano na kwotę - 1.428.099,12 zł, w tym:

1) świadczenia na rzecz osób fizycznych - wypłacono 2856 świadczeń w kwocie - 1.407.123,20 zł,

2) wynagrodzenia i składki od nich naliczane - 20.975,92 zł,

3) pozostałe wydatki bieżące - zakup materiałów biurowych i wyposażenia, opłaty za przesyłki pocztowe, zakup licencji, odpis na ZFŚS - 0,00 zł.

2. Świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego wykonano na kwotę
994 059,87 zł, w tym:

1) świadczenia na rzecz osób fizycznych - zasiłki rodzinne, dodatki do zasiłków rodzinnych (z tyt.: urodzenia dziecka, opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego, samotnego wychowywania dziecka, kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego, rozpoczęcia roku szkolnego, podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania, wychowywania dziecka w rodzinie wielodzietnej), zasiłki pielęgnacyjne, świadczenia pielęgnacyjne, zapomogi z tytułu urodzenia dziecka, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz zasiłki dla opiekunów i świadczenia rodzicielskie wypłacono w kwocie - 914.174,82 zł,

2) wynagrodzenia i składki od nich naliczane, w tym ubezpieczenia uprawnionych podopiecznych pobierających zasiłki i świadczenia - 79.675,05 zł,

3) pozostałe wydatki - zakup materiałów biurowych, wyposażenia i druków, porto od świadczeń rodzinnych przekazywanych pocztą, opłaty i prowizje bankowe, opłaty za przesyłki pocztowe, usługi telekomunikacyjne, odpis na ZFŚS, szkolenia pracowników, zakupu energii, wody, usługi remontowe itp. - 210,00 zł.

3. Karta Dużej Rodziny - wydatki na obsługę w wysokości - 296,07 , w tym:

1) kwota za rozpatrzenie wniosku typu zgłoszenie nowej rodziny - 227,28zł- 42 wniosków

2) kwota za przyznanie kart dla nowych członków rodziny-68,79 zł-za przyznanie 5 karty.

4. Wspieranie rodziny - 120 012,50 zł, w tym:

1) zadanie wykonywane przez OPS w ramach rządowego programu „Dobry Start” (300+) wydatkowano kwotę - 0,00 zł, w tym:

a) wynagrodzenia i składki od nich naliczane - 0,00 zł,

b) świadczenia na rzecz osób fizycznych wypłacono świadczeń 0 w kwocie - 0,00 zł,

c) pozostałe wydatki bieżące - zakup licencji, podróże służbowe, ubezpieczenie dzieci, odpis na ZFŚS - 0,00 zł,

2) asystent rodziny - 15.352,79 zł, w tym:

a) wynagrodzenie i składki od nich naliczone - 13.714,44 zł, z tego: 0 zł dofinansowanie z Programu asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2019 - asystent rodziny,

b) pozostałe wydatki: ZFŚS, podróże służbowe, zwrot kosztów przejazdu, szkolenia, materiały - 1.638,35 zł,

3) realizacja zadania dotyczącego projektu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego pn. „Wsparcie rodziny w gminie Trzcińsko - Zdrój” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020,

Wykonane wydatki w ramach realizacji programu w wysokości 104 659,71 zł stanowią 30,89% planu, w tym:

a) wynagrodzenia wraz z pochodnymi - 43.191,23zł,

b) umowy zlecenia z osobami prowadzącymi zajęcia w ramach warsztatów kompetencji kluczowych, warsztatów kompetencji wychowawczych, gimnastyki korekcyjnej - 26.880,00 zł,

c) materiały niezbędne do funkcjonowania Placówki Wsparcia Dziennego materiały warsztatowe - 4.006,98 zł,

d) pozostałe wydatki w tym: przygotowanie i dostarczenie posiłków do Placówki Wsparcia Dziennego, zajęcia psychologa i pedagoga w ramach w ramach funkcjonowania Specjalistycznego Punktu Konsultacyjnego dla rodzin - 25.781,50 zł,

e) wkład własny stanowiący koszt utrzymania i eksploatacji placówki - 4.800,00 zł

Projekt realizowany jest od stycznia 2018 roku do 31 grudnia 2019 roku. Celem projektu jest zwiększenie dostępu do usług wsparcia rodziny i ograniczenie umieszczania dzieci w pieczy zastępczej. Głównym celem jest wsparcie7 rodzin z tego 18 dzieci w wieku szkolnym zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym oraz stworzenie nowej placówki wsparcia dziennego realizującej działania opiekuńczo - wychowawcze i profilaktyczne dla 18 dzieci. W ramach projektu wykonano remont wydzielonych pomieszczeń w Trzcińskim Centrum Kultury z przeznaczeniem na działalność placówki wsparcia dziennego. Do placówki zostały zakupione meble, wyposażenie kuchni, akcesoria sportowe, laptopy, materiały edukacyjne itp. Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach od 14.00 do 18.00. Do pracy w placówce zostały zatrudnione 2 osoby w wymiarze ? etatu tj. Kierownik pełniący również rolę wychowawcy oraz wychowawca. W ramach zajęć odbywa się gimnastyka korekcyjna, zajęcia językowe i komputerowe oraz praca z pedagogiem zatrudnionym a umowę zlecenie. Odbywają się warsztaty dla rodziców i dzieci mające na celu pokazanie jak można aktywnie zaplanować czas z dzieckiem, warsztaty kompetencji rodzicielskich spotkania ze specjalistą mające na celu wskazanie prawidłowego funkcjonowania rodziny, wspólnego spędzania czasu, komunikacji w rodzinie i in. Klub Aktywnych Kobiet - zajęcia dla mam, które maja zmotywować do aktywizacji społeczno - zawodowej.

Przy placówce wsparcia dziennego działa Specjalistyczny Punkt Konsultacyjny dla Rodzin gdzie można bezpłatnie uzyskać poradnictwo psychologiczne i pedagogiczne w zakresie rozwiązywania problemów związanych bezrobociem, przemocą w rodzinie i in.

W ramach funkcjonowania placówki realizujemy zgodnie z zatwierdzonym wnioskiem o dofinansowanie wyjazdy kulturalne dla dzieci, wyjazdy wakacyjne, pikniki rodzinne i wspólne grillowanie. Dzieci maja zapewniony ciepły posiłek.

Całkowity koszt realizacji projektu - 623 500,00 zł; z tego kwota 529 975,00 zł ze środków europejskich, 62 350,00 zł - środki dotacji celowej, kwota - 31 175,00 zł wkład własny.

 

 

5. Piecza zastępcza -14 357,19 ,

6. Składki zdrowotne odprowadzane za osoby pobierające specjalne zasiłki opiekuńcze, zasiłki dla opiekuna i zasiłki opiekuńcze - 10 984,64 .

 

Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Zaplanowane wydatki w wysokości 406 204,19 wykonane zostały w wysokości 578 834,21 stanowią 41,16 % planu.

 

W poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej środki zostały poniesione na:

  1. Gospodarkę odpadami - 399 048,70, w tym:

  1. wynagrodzenia pracowników zajmujących się gospodarką odpadami - 15 500,52 zł,

  2. pochodne od wynagrodzeń - 2 666,25 zł,

  3. pozostałe wydatki dotyczące odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, koszty postępowania sądowego, szkolenia pracowników, odpis na ZFŚS, zakup usług pozostałych, materiałów i wyposażenia, wykonanie ekspertyz, analiz i opinii, koszty szkolenia pracowników itp. - 380 881,93 zł.

  1. Utrzymanie zieleni w miastach i gminach - 31 666,98 , w tym:

  1. wydatki bieżące - utrzymanie zieleni na terenach gminnych na podstawie umowy, koszty usuwania drzew i krzewów, wydatki w obrębie funduszu sołeckiego itp. - 26 936,45 zł,

  2. zakup materiałów i wyposażenia - 4 730,53 zł.

  1. Oświetlenie ulic, placów i dróg - 97 364,76, w tym:

  1. wydatki bieżące - 97 364,76 zł, z tego:

  1. opłaty za usługi dystrybucji i zakup energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia drogowego w mieście i gminie - 60 707,02 zł,

  2. koszty eksploatacji i konserwacji oświetlenia ulicznego- 29 223,67 zł,

  3. pozostałe wydatki dotyczące oświetlenia - 7 434,07 zł,

  1. Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska - 0,17 zł, w tym:

1) koszty postępowania sądowego - 0,17 zł.

  1. Pozostała działalność - 50 753,60 , w tym:

  1. zakup: energii, materiałów i wyposażenia, usług remontowych i usług pozostałych, wykonanie ekspertyz, analiz i opinii, różne opłaty - 50 753,60 zł,

 

Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Zaplanowane wydatki w wysokości 884 842,71 wykonane zostały w wysokości 397 871,42  stanowią 44,97 % planu.

 

Wydatki w poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej:

  1. Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby - wydatki związane z działalnością
    i bieżącym utrzymaniem domów i ośrodków kultury oraz świetlic i klubów
    - 257 609,49, z tego:

  1. dotacja podmiotowa dla Domu Kultury w Trzcińsko- Zdroju - 200 000,00 zł,

  2. wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń - 11 100,00 zł,

  3. pozostałe wydatki bieżące - 42 284,44 zł,

  4. wydatki majątkowe - 4 225,05 zł.

Wykonanie modernizacji instalacji elektrycznej w budynku świetlicy wiejskiej
w m. Góralice.

  1. Biblioteki - dotacja podmiotowa dla Biblioteki Publicznej w Trzcińsko- Zdroju - 131 100,00 ,

  2. Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami - 5 542,40,

  3. Pozostała działalność kulturalna - 3 619,53 , w tym:

  1. wydatki bieżące - realizowane są wydatki na zadania dotyczące kultury w obrębie funduszy sołeckich - 3 619,53 zł,

 

Dział 926 - Kultura fizyczna

Zaplanowane wydatki w wysokości 467 410,00 zł wykonane zostały w wysokości 211 512,32  stanowią 45,25 % planu.

 

W poszczególnych rozdziałach klasyfikacji budżetowej środki zostały poniesione na:

  1. Obiekty sportowe - realizacja zadania własnego gminy w zakresie utrzymania
    obiektów sportowych - 134 502,32, w tym:

  1. wynagrodzenia - 73 943,65 zł,

  2. pochodne od wynagrodzeń - 12 473,53 zł,

  3. wynagrodzenia bezosobowe - 7 200,00 zł,

  4. pozostałe wydatki na zakup paliwa, części zamiennych, materiałów biurowych, materiałów do konserwacji, zakup energii elektrycznej, opału, zakup usług zdrowotnych, telekomunikacyjnych, wywóz nieczystości, przeglądy, odpis na ZFŚS, wydatki związane z placami zabaw, wydatki w obrębie funduszu sołeckiego itp. - 40 885,14 zł,

  1. Zadania w zakresie kultury fizycznej - wydatki były realizowane przez Urząd Gminy i wyniosły 76 760,00, w tym:

  1. dotacje celowe z budżetu gminy na finansowanie i dofinansowanie zadań zleconych do realizacji stowarzyszeniom oraz klubom sportowym - 76 760,00 zł,

  1. Pozostała działalność - 250,00, w tym:

1) stypendia różne - 250,00 zł.

 

  1. ZOBOWIĄZANIA BUDŻETU GMINY

 

Na dzień 30 czerwca 2019 r. zobowiązanie wyniosło 7 201 457,02 , w tym:

1. kredyt bankowy długoterminowy - 7 200 000,00 zł ( od 2018 - do 2033 r.)

2. nie podjęte w terminie świadczenia - 1 457,02 zł.

 

 

 

 

 

  1. GOSPODARKA POZABUDŻETOWA

 

Sprawozdanie z wykonania planu finansowego za I półrocze 2019 r. Zakład Komunalny:

  1. Przychody zostały wykonane w kwocie 576 613,68 zł, co stanowi 44,70 % planu.

  2. Stan środków obrotowych netto na początku okresu sprawozdawczego wynosił
    60 956,09 zł.

  3. Koszty i inne obciążenia zostały wykonane w 95,18 % w stosunku do planu na kwotę 556 283,45 zł.

  4. Stan środków obrotowych netto na koniec okresu sprawozdawczego wynosił 81 286,32 zł.

  5. Odpisy amortyzacyjne wyniosły 5 310,23 zł.

Zestawienie przychodów i kosztów - plan i wykonanie na dzień 30 czerwca 2019 r. przedstawia załącznik Nr 5 do sprawozdania.

 

  1. INFORMACJA O KSZTAŁTOWANIU SIĘ WIELOLETNIEJ PROGNOZY FINANSOWEJ W TYM O PRZEBIEGU I REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘĆ

 

W załączniku Nr 8 do niniejszej informacji przedstawiono dane o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej w I półroczu 2019 roku gdzie zachowana jest zasada finansowania wydatków bieżących z dochodów bieżących oraz wskaźniki zadłużenia są zgodne z wymogami przepisów ustawy o finansach publicznych.

 

W załączniku nr 9, do niniejszej informacji przedstawiono szczegółowo dane o wielkościach planowanych i wykonanych w I półroczu 2019 r. wieloletnich przedsięwzięć Gminy Trzcińsko- Zdrój.

Zrealizowano przedsięwzięcia w 13,13%, tj. w wysokości 292 856,60 zł, z tego:

    1. Wydatki bieżące zrealizowano w 43,30%, tj. 186 706,60 zł.

    2. Wydatki majątkowe zrealizowano w 5,90%, tj 106 150,00 zł.

 

  1. INFORMACJA Z WYKONANIA PLANU FINANSOWEGO ZA I PÓŁROCZE 2019 SAMORZADOWYCH INSTYTUCJI KULTURY

 

1. Trzcińskie Centrum Kultury - załącznik nr 10,

2. Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna - Załącznik nr 11.

 

  1. PODSUMOWANIE

 

Sytuacja finansowa Gminy Trzcińsko- Zdrój w 2019 roku jest trudna. Nie mniej jednak realizacja budżetu za I półrocze 2019 roku przebiegała prawidłowo oraz zachowana została płynność finansowa. Wydatki realizowane są pod kontrolą z uwzględnieniem wpływów na rachunek gminy oraz po wprowadzeniu znacznych oszczędności, które mają zapewnić bezpieczeństwo realizacji zadań publicznych.

Gmina Trzcińsko - Zdrój wdraża zmniejszenie kosztów w zakresie utrzymania placówek oświatowych, które w dotychczasowej formie funkcjonowania w dużym stopniu obciążają budżet co ogranicza realizację pozostałych zadań publicznych i wpływa na brak możliwości rozpoczęcia niezbędnych inwestycji.

 

 

 

 

 

 

Burmistrz Gminy Trzcińsko - Zdrój

 

Bartłomiej Wróbel

 

 

Trzcińsko - Zdrój, dnia 27 sierpnia 2019 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Trzcińsko- Zdrój za I półrocze 2019 r. - część opisowa

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 


Załączniki do pobrania


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Czesława Trautman

Data wytworzenia:
30 sie 2019

Osoba dodająca informacje

Mariusz Piątkowski

Data publikacji:
30 sie 2019, godz. 09:08

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Piątkowski

Data aktualizacji:
30 sie 2019, godz. 09:12