Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego
w Trzcińsku-Zdroju

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

ZARZĄDZENIENR Nr I/ 350 /2020 Burmistrza Gminy Trzcińsko-Zdrój z dnia 26 października 2020 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych w zakresie projektu uchwały w sprawie przyjęcia - Rocznego programu współpracy Gminy Trzcińsko-Zdrój z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021.

 

ZARZĄDZENIE NR Nr I/ 350 /2020

Burmistrza Gminy Trzcińsko-Zdrój

z dnia 26 października 2020 r.

 

w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych w zakresie projektu uchwały w sprawie przyjęcia „Rocznego programu współpracy Gminy Trzcińsko-Zdrój z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021.

Na podstawie art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie(t.j.Dz. U. z 2020 r., poz. 1057)oraz § 2 i nast. Uchwały Nr Nr XLVI/434/2018 Rady Miejskiej w Trzcińsku-Zdroju z dnia 14 września 2018 r. w sprawie określenia sposobu konsultacji z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2018, poz. 4600 ) zarządza się, co następuje:

 

§ 1. Przedmiot i cel konsultacji.

1. Postanawia się przeprowadzić konsultacje w sprawie przyjęcia „Rocznego programu współpracy Gminy Trzcińsko-Zdrój z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021”, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

2. Celem konsultacji jest poznanie stanowiska sektora pozarządowego w zakresie projektu uchwały będącej przedmiotem konsultacji.

§ 2. Czas rozpoczęcia i zakończenia konsultacji.

Termin rozpoczęcia konsultacji ustala się na dzień 26.10.2020 r. Termin zakończenia konsultacji ustala się na dzień 12.11.2020 r.

§ 3. Sposób przeprowadzenia konsultacji.

1. Uczestnikami przedmiotowych konsultacji są organizacje pozarządowe oraz inne podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność pożytku publicznego na terenie gminy Trzcińsko-Zdrój.

2. Konsultacje odbywają się poprzez złożenie przez uprawnione organizacje opinii i uwag w sprawie rocznego programu. Opinie i uwagi można składać w następujący sposób:

1) w formie elektronicznej za pośrednictwem  poczty e-mail na adres: sport@trzcinsko-zdroj.pl

2) pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miejski w Trzcińsku-Zdroju, Rynek 15, 74-510 Trzcińsko-Zdrój,

 

3.Wyniki konsultacji zostaną przedstawione w formie Protokołu i zamieszczone na stronie internetowej, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń tut. Urzędu.

§ 4. Postanowienia końcowe.

1. Konsultacje przeprowadza pracownik Urzędu Miejskiego ds. Organizacyjnych, Kultury, Pozyskiwania Funduszy Zewnętrznych, Sportu, Rekreacji, Turystyki, Promocji, Rozwoju lokalnego gminy, Ochrony zdrowia i Kultury fizycznej

2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej,na stronie internetowej gminy Trzcińsko-Zdrój oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Trzcińsku-Zdroju.

 

Załącznik nr 1 do zarządzenia nr I /350 /2020 Burmistrza Gminy Trzcińsko-Zdrój

z dnia 26 października 2020 roku

 

Projekt Rocznego Programu Współpracy Gminy Trzcińsko-Zdrój
z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami
prowadzącymi  działalność pożytku publicznego na terenie Gminy
Trzcińsko-Zdrój na 2021 rok

 

Roczny program współpracy Gminy Trzcińska-Zdrój z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, na rok 2021

 

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

 

1. Ilekroć w niniejszym programie jest mowa o:

1) Programie - należy przez to rozumieć Roczny program współpracy Gminy Trzcińska-Zdrój z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021;

2) Ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz.U. z 2020 poz. 1057;

3) Burmistrzu- należy przez to rozumieć Burmistrza Gminy Trzcińska-Zdrój;

4) Organizacjach - należy przez to rozumieć prowadzące działalność pożytku publicznego podmioty wymienione w art. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;

5) Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Trzcińska-Zdrój;

6) Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Miejski w Trzcińsku-Zdroju;

7) konkursie - należy przez to rozumieć otwarty konkurs ofert, o którym mowa w art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ;

8) dotacji - rozumie się przez to dotację w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2019 poz.869 ze zm.);

9) podmiotach Programu - rozumie się przez to organizacje pozarządowe oraz inne podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego, o których mowa w art. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ;

10) zadaniu publicznym - rozumie się przez to zadania określone w art. 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ;

 

Rozdział 2

Cele Programu

 

2 .Celem głównym współpracy Gminy z Organizacjami jest poprawa jakości życia oraz pełniejsze zaspokajanie potrzeb społecznych mieszkańców Gminy poprzez stwarzanie im możliwości i warunków do uczestnictwa w życiu publicznym.

3. Cele szczegółowe współpracy to:

1) promowanie społeczeństwa obywatelskiego poprzez wspieranie aktywności mieszkańców Gminy;

2) coraz lepsze poznawanie i diagnozowanie środowisk Organizacji działających na terenie Gminy;

3) integracja podmiotów prowadzących działalność obejmującą swym zakresem sferę zdań publicznych wymienionych w art. 4 Ustawy;

4) otwarcie na innowacyjność oraz konkurencyjność poprzez umożliwienie Organizacjom

wystąpienia z ofertą realizacji konkretnych zadań publicznych;

5) tworzenie warunków do wzmacniania istniejących Organizacji, powstawania nowych Organizacji i inicjatyw obywatelskich;

6) zapewnienie jeszcze efektywniejszego wykonywania zadań publicznych Gminy przez włącznie do ich realizacji Organizacji;

7) współpraca sektora pozarządowego i społeczności lokalnych w kreowaniu polityki społecznej w Gminie;

8) wspieranie oraz powierzanie Organizacjom zadań publicznych.

 

Rozdział 3

Zasady współpracy

 

4.Współpraca Gminy z Organizacjami opiera się na następujących zasadach:

1). zasadzie pomocniczości- uznającej prawo obywateli do samodzielnego definiowania i rozwiązywania problemów, w tym należących do sfery zadań publicznych, wspierania ich działalności oraz umożliwienie realizacji tych zadań zgodnie z obowiązującymi normami prawa,

2). zasadzie suwerenności- przejawiającej się w poszanowaniu odrębności i niezależności Organizacji,

3). zasadzie partnerstwa- oznaczającej współpracę na warunkach równości praw i obowiązków,

4). zasadzie efektywności - polegającej na wspólnym dążeniu do osiągnięcia możliwie najlepszych efektów w realizacji zadań publicznych,

5). zasadzie uczciwej konkurencji i jawności - zakładającej kształtowanie przejrzystych zasad współpracy opartych na równych, jawnych kryteriach wspierania finansowego i pozafinansowego Organizacji.

 

Rozdział 4

Przedmiot współpracy

 

5. Przedmiotem współpracy Gminy z Organizacjami są:

1) ustawowe zadania własne Gminy;

2) zadania pożytku publicznego określone w art. 4 Ustawy;

3) realizacja Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii;

4) określanie potrzeb społecznych i sposobu ich zaspokajania przy wykorzystaniu potencjału społeczności lokalnej

5) wspólne określanie ważnych dla mieszkańców regionu potrzeb i tworzenie systemowych rozwiązań problemów społecznych;

6) konsultowanie z Organizacjami projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych Organizacji.

Rozdział 5

Formy współpracy

6. Współpraca z Organizacjami ma charakter finansowy i pozafinansowy.

1. Pozafinansowe formy współpracy Gminy z Organizacjami dotyczą:

1) wzajemnego informowania się o kierunkach działalności, między innymi poprzez prowadzenie serwisu informacyjnego dla Organizacji;

2) konsultowania z Organizacjami projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych Organizacji;

3) tworzenia w poszczególnych obszarach działalności pożytku publicznego wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, złożonych z przedstawicieli Organizacji i przedstawicieli organów administracji publicznej;

4) podejmowania inicjatyw integrujących Organizacje wokół zadań ważnych dla lokalnego środowiska, w tym inicjowanie realizacji zadań publicznych uzupełniających systemy pomocy w Gminie, współorganizowanie konferencji i szkoleń dotyczących działalności Organizacji oraz współpracy z organami administracji publicznej;

5) wspierania Organizacji, których wnioski zostały pozytywnie rozpatrzone w drodze konkursu, w uzyskaniu, w drodze bezprzetargowej, lokalu z zasobów gminnych użyczanie bądź wynajmowanie na preferencyjnych warunkach lokali i obiektów komunalnych oraz udostępnianie lokali na spotkania członków Organizacji; zasady korzystania z obiektów sportowych Gminy określają odrębne przepisy,

2. Do form współpracy o charakterze finansowym należy zlecanie zadań publicznych, które mogą przybrać jedną z form:

1) wspierania realizacji zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie kosztów ich realizacji,

2) powierzania wykonywania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji,

3) zawierania umów o wykonanie inicjatywy lokalnej w trybie i na zasadach, które zostaną określone odrębną uchwałą Rady Miejskiej w Trzcińska-Zdroju oraz umów partnerstwa określonych w ustawie z dnia 6 grudnia 2006r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju.

3. Podstawowym trybem przekazywania środków finansowych Organizacjom jest konkurs. W przypadkach wskazanych przez ustawę dopuszczalne jest stosowanie innego trybu, w tym trybu opisanego w rozdziale 11 niniejszego Programu.

4. Dotacje, o których mowa w powołanej Ustawie, nie mogą być udzielone na:

1) dotowanie przedsięwzięć, które są dofinansowywane z budżetu gminy lub jego funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych;

2) pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć oraz refundację kosztów,

3) budowę, zakup budynków lub lokali, zakup gruntów;

4) działalność gospodarczą podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego;

5) udzielanie pomocy finansowej osobom fizycznym lub prawnym;

6) pokrycie kosztów administracyjnych (chyba, że stanowią element realizacji projektu);

7) działalność polityczną i religijną.

5. W przypadku klubów sportowych i uczniowskich klubów sportowych dotacje nie mogą być udzielone na:

1) wypłaty wynagrodzeń dla zawodników lub działaczy klubu sportowego;

2) wypłaty stypendiów przyznanych przez klub sportowy zawodnikom;

3) transfer zawodnika z innego klubu sportowego

4) zapłatę kar, mandatów i innych opłat sankcyjnych nałożonych na klub sportowy lub zawodnika tego klubu;

5) zobowiązania klubu sportowego z zaciągniętej pożyczki, kredytu lub wykupu papierów wartościowych, oraz kosztów obsługi zadłużenia;

 

Rozdział 6

Priorytetowe zadania publiczne

 

7.Za priorytetowe zadania własne Gminy, które w 2021 roku będą realizowane we współpracy z Organizacjami przyjmuje się:

1. Zadania z zakresu pomocy społecznej, w tym:

1.1. wspieranie działań mających na celu pomoc rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej poprzez zabezpieczenie podstawowych potrzeb osób/rodzin zagrożonych ubóstwem, w szczególności poprzez pomoc rzeczową i żywnościową.

2. Zadania z zakresu działalności na rzecz osób niepełnosprawnych i/lub przewlekle chorych, w tym:

2.1. działania na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych i/lub przewlekle chorych,

2.2. działalność samopomocowa organizowana przez osoby niepełnosprawne i/lub przewlekle chore oraz organizacja grup wsparcia dla osób niepełnosprawnych, przewlekle chorych oraz ich rodzin,

2.3. aktywizowanie osób niepełnosprawnych i/lub przewlekle chorych do działań samopomocowych, a także organizowanie grup wsparcia dla tych osób i ich rodzin.

3. Zadania z zakresu działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym, w tym:

3.1. działania służące aktywizacji osób starszych, wspierające ich uczestnictwo w życiu społecznym, w tym uczestnictwo w działaniach edukacyjnych, kulturalnych i rekreacyjnych;

3.2. działania pomocowe skierowane do osób w wieku emerytalnym;

4. Zadania z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom i patologiom społecznym, w tym:

4.1. zwiększanie skuteczności i dostępności terapii uzależnień i współuzależnień,

4.2. wzrost skuteczności działań profilaktycznych dla młodzieży i grup ryzyka, rozwój usług terapeutycznych i socjoterapeutycznych dla dzieci z rodzin z problemem uzależnień,

4.3. rozwój systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinach z problemem uzależnień,

4.4. organizacja imprez, konkursów i warsztatów dla dzieci i młodzieży oraz rodzin o charakterze profilaktycznym,

4.5. inne zadania wynikające z Gminnego Programu Przeciwdziałania Alkoholizmowi i Narkomanii.

5. Zadania z zakresu ochrony i promocji zdrowia, w tym:

5.1. inicjowanie i udział w wytyczaniu kierunków przedsięwzięć lokalnych zmierzających do zaznajamiania mieszkańców z czynnikami szkodliwymi dla zdrowia oraz ich skutkami, w tym działalność na rzecz promocji zdrowia poprzez organizowanie akcji profilaktycznych, informacyjnych i edukacyjnych,

5.2. podejmowanie innych działań wynikających z rozeznanych potrzeb zdrowotnych i

stanu zdrowia mieszkańców Gminy.

6. Zadania z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, w tym:

6.1. inicjatywy i twórcze działania stowarzyszeń, związków, organizacji społeczno- kulturalnych i innych podmiotów w dziedzinach: sztuk plastycznych, muzyki, literatury, teatru, filmu, tańca, nauk humanistycznych,

6.2. organizacja znaczących dla Gminy wydarzeń kulturalnych, w szczególności koncertów, występów artystycznych, spektakli, konkursów, wystaw, konferencji, prelekcji, w tym również akcji o charakterze charytatywnym,

6.3. działania na rzecz kultywowania lokalnej tradycji

7. Zadania z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu, w tym:

7.1. organizacja znaczących dla Gminy imprez sportowych i rekreacyjnych, w tym również dla osób niepełnosprawnych;

7.2. realizacja zadań sportu masowego i sportu dla wszystkich, w tym również organizacja obozów szkoleniowych, w celu kształcenia kadr młodzieżowych organizatorów sportu oraz sędziów młodzieżowych

7.3. wspieranie działań klubów sportowych zmierzających do rozwoju sportu na terenie Gminy. W ramach tego zadania Gmina może dofinansować:

a) wydatki bieżące z tytułu przygotowań klubu lub zawodnika tego klubu do udziału we współzawodnictwie w określonej dyscyplinie sportu, w tym; koszty treningowe - płace trenerskie i instruktorskie, wynajem obiektu, obozy i zgrupowania, nadzór medyczny, zawody kontrolne, sprawdziany;

b) wydatki bieżące z tytułu udziału klubu lub zawodnika w zawodach w określonej dyscyplinie sportu, w tym koszty uczestnictwa w rozgrywkach, takie jak: wpisowe, transport, sędziowanie, art. medyczne, ochrona osób i mienia, ubezpieczenie, wyżywienie;

c) wydatki bieżące lub majątkowych z tytułu zakupu sprzętu sportowego lub ulepszenia posiadanego sprzętu sportowego;

d) wydatki bieżące z tytułu utrzymania lub remontu obiektów i urządzeń sportowych służących uprawianiu sportu;

e) wydatki majątkowe z tytułu budowy lub modernizacji obiektu lub urządzenia sportowego służącego uprawianiu sportu.

8. Zadania z zakresu turystyki i krajoznawstwa, w tym:

8.1 wspieranie na terenie Gminy krzewienia turystyki krajoznawstwa oraz działalności na rzecz upowszechniania aktywnych form wypoczynku dzieci, młodzieży i dorosłych, szczególnie w postaci organizacji rajdów pieszych (w tym: NORDIC WALKING) i rowerowych oraz imprez na orientację, a także organizacji turniejów i konkursów o tej tematyce.

8.2 działania na rzecz tworzenia i wytyczania szlaków turystyki pieszej i rowerowej oraz rozwoju bazy turystycznej na terenie Gminy, a także promocji wypoczynku aktywnego.

 

9. Zadania z zakresu ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego, w tym:

9.1. edukacja ekologiczna dzieci i młodzieży oraz angażowanie ich do działań o charakterze proekologicznym,

9.2. organizowanie akcji i imprez o charakterze proekologicznym.

 

10. Burmistrz, na podstawie własnego rozeznania potrzeb lokalnych lub na wniosek Organizacji, może określić w trakcie funkcjonowania Programu kolejne zadania i ogłosić Konkursy na ich realizację.

 

Rozdział 7

Okres realizacji programu

 

8. Niniejszy Program obowiązuje od 01.01.2021r. do 31.12.2021r.

 

Rozdział 8

Sposób realizacji programu

9. Podmiotami uczestniczącymi w realizacji Programu są:

1) Rada Miejska w Trzcińska-Zdroju- w zakresie wyznaczania kierunków współpracy Gminy z Organizacjami oraz określania wysokości środków przeznaczonych na dofinansowanie zadań realizowanych przez Organizacje;

2) Burmistrz w zakresie bieżącej współpracy z Organizacjami, w szczególności:

a) przeprowadzanie konsultacji społecznych programu współpracy w trybie i na zasadach określonych odrębną uchwałą;

b) ogłaszania otwartych konkursów ofert na realizację zadań publicznych Gminy oraz powoływania Komisji Konkursowych,

c) wybierania najkorzystniejszych ofert realizacji zadań publicznych na podstawie rekomendacji Komisji Konkursowych.

3) Organizacje, prowadzące działalność pożytku publicznego w zakresie odpowiadającym zadaniom własnym Gminy;

4) Komórki organizacyjne Urzędu oraz gminne samorządowe jednostki organizacyjne prowadzą bezpośrednią współpracę z Organizacjami, która w szczególności polega na:

1) przygotowaniu i prowadzeniu konkursów ofert dla Organizacji na realizację zadań finansowanych ze środków Gminy;

2) sporządzaniu sprawozdań z finansowej i pozafinansowej współpracy z Organizacjami pozarządowymi;

3) podejmowaniu i prowadzeniu bieżącej współpracy z Organizacjami statutowo prowadzącymi działalność pożytku publicznego;

4) udziale swoich przedstawicieli w spotkaniach i szkoleniach administracji dotyczących współpracy z Organizacjami.

 

Rozdział 9

Wysokość środków przeznaczonych na realizację Programu

10.Wysokość środków przeznaczona na realizację Programu zostanie określona w budżecie Gminy Trzcińsko-Zdrój na rok 2021.

11.W roku 2021 r. określa się w wysokości dotacji 85.000,00 zł.

12. Prognozowane środki na realizację zadań publicznych mogą ulec zmianie.

 

Rozdział 10

Tryb powoływania i zasady działania Komisji Konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert

1. Skład Komisji Konkursowej oraz regulamin jej pracy określa Zarządzeniem Burmistrz.

2. Komisje Konkursowe mogą być powoływane osobno dla każdego zadania.

3. Do członków Komisji Konkursowej biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U.2013.267 j.t.)dotyczące wyłączenia pracownika.

4. Komisje Konkursowe działają nieodpłatnie.

5. Do zadań Komisji Konkursowej należy ocena merytoryczna ofert oraz przedłożenie swojej opinii Burmistrzowi.

6. Ostatecznego wyboru najkorzystniejszych ofert wraz z decyzją o wysokości kwoty przyznanej dotacji dokonuje Burmistrz lub osoba przez niego upoważniona.

 

Rozdział 11

Sposób oceny realizacji programu

1. Miernikami efektywności realizacji Programu w danym roku będą informacje dotyczące w szczególności:

1) liczby ogłoszonych konkursów;

2) liczby ofert, które wpłynęły od Organizacji;

3) liczby umów zawartych z Organizacjami na realizację zadań publicznych w ramach środków finansowych przekazanych Organizacjom przez Radę Miejską w Trzcińsku-Zdroju;

2. Wysokości środków finansowych przeznaczonych z budżetu Gminy na realizację zadań publicznych przez Organizacje;

3. Sprawozdanie zbiorcze na podstawie danych przedstawionych przez komórki organizacyjne Urzędu.

4. Burmistrz, nie później niż do dnia 31 maja 2021 roku, przedłoży Radzie Miejskiej w Trzcińsku-Zdroju sprawozdanie z realizacji Programu.

5. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 3, zostanie upublicznione na stronie internetowej Urzędu.

 

Rozdział 12

Sposób tworzenia programu i przebieg konsultacji

1. Prace nad przygotowaniem Programu zostały zainicjowane i przeprowadzone Urząd Miejski w Trzcińsku-Zdroju.

2. Przygotowanie Programu objęło realizację w zaplanowanych terminach następujących działań:

1) zebranie propozycji do projektu Programu zgłaszanych przez Organizacje;

2) przygotowanie przez właściwe merytorycznie komórki organizacyjne Urzędu informacji na temat wysokości planowanych środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań publicznych przez Organizacje oraz priorytetów w realizacji zadań publicznych;

3) spotkanie z przedstawicielami gminnych samorządowych jednostek organizacyjnych w celu skonsultowania informacji uzyskanych na temat wysokości planowanych środków finansowych przeznaczonych na realizację zadań publicznych przez Organizacje oraz priorytetów w realizacji zadań publicznych;

4) opracowanie projektu Programu z uwzględnieniem opinii i uwag uzyskanych od komórek organizacyjnych Urzędu oraz gminnych samorządowych jednostek organizacyjnych;

5) skierowanie projektu Programu do konsultacji poprzez upublicznienie na stronie internetowej Urzędu oraz spotkanie informacyjne z przedstawicielami Organizacji;

6) rozpatrzenie opinii i uwag złożonych przez Organizacje podczas konsultacji;

7) przedłożenie Komisjom Rady Miejskiej w Trzcińska-Zdroju projektu uchwały w sprawie wniesienia pod obrady Rady Miejskiej przyjęcia Programu.

3. Po uchwaleniu przez Radę Miejską Trzcińska-Zdroju Programu zostanie zamieszczony na stronie internetowej Urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

 

 

 

Załącznik nr 2

Formularz konsultacji projektów aktów prawa miejscowego Gminy Trzcińsko-Zdrój w dziedzinach dotyczących działalności statutowej organizacji pozarządowych

 

1.

Projekt aktu prawa miejscowego, który jest konsultowany

 

 

2.

Wskazanie dotychczasowego zapisu, który wymaga zmiany

(wpisać dosłowne brzmienie tekstu)

 

 

3.

Proponowane zmienione brzmienie zapisu lub nowa treść zapisu

 

 

4.

Uzasadnienie wprowadzonych zmian

 

 

 

…………………………………… …………………………………………….

Organizacja składająca formularz Podpisy osób reprezentujących

 

 

Dane uczestnika konsultacji:

Nazwa organizacji

 

Adres i telefon organizacji

 

Działalność statutowa organizacji w zakresie obejmującym zapisy konsultowanego projektu

 

Imię i nazwisko, telefon kontaktowy oraz funkcja osób reprezentujących organizację

 

 

 

Data, podpis osób reprezentujących podmiot wraz ze wskazaniem pełnionej funkcji

 

 

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
27 10 2020 10 57 44 i-350-2020 (PDF, 4.14Mb) 2020-10-27 10:57:44 89
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Magdalena Mazurkiewicz

Data wytworzenia:
27 paź 2020

Osoba dodająca informacje

Mariusz Piątkowski

Data publikacji:
27 paź 2020, godz. 10:57

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Piątkowski

Data aktualizacji:
27 paź 2020, godz. 13:02