ZARZĄDZENIE Nr III/559/2018 Burmistrza Gminy Trzcińsko-Zdrój dnia z 18 czerwca 2018r. w sprawie określenia planu służby przygotowawczej.
ZARZĄDZENIE Nr III/559/2018
Burmistrza Gminy Trzcińsko-Zdrój
dnia z 18 czerwca 2018r.
w sprawie określenia planu służby przygotowawczej.
Na podstawie art. 19 ust. 8 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 902 ze zm.) w związku z art. 33 ust. 3 ustawy
z dnia 08 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 994 ze zm.)
Burmistrz Gminy Trzcińsko-Zdrój
zarządza, co następuje:
§1. Dla Pani Magdaleny Mołdoch określam zakres wiedzy i umiejętności, jaki należy zdobyć podczas trwania służby przygotowawczej:
1 . W I E D Z A
1. PODSTAWY WIEDZY O PAŃSTWIE I PRAWIE, W TYM O FUNKCJONOWANIU
ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
1) Konstytucyjne podstawy ustroju RP. System źródeł prawa
1) organy władzy ustawodawczej, wykonawczej i sądowniczej.
2) praktyczne posługiwanie się aktami prawnymi
2) Organizacja i funkcjonowanie administracji publicznej
1) pojęcie administracji publicznej - organ, urząd, kompetencje i formy działania
2) samorząd terytorialny - jednostki samorządu, ich zadania, kompetencje, źródła dochodów
3) Procedury w administracji
1) postępowanie administracyjne - rodzaje, zasady i podstawy prawne
2) decyzje administracyjne i inne dokumenty sporządzane w trakcie postępowania
administracyjnego
3) środki odwoławcze i nadzorcze w postępowaniu administracyjnym
4) Podstawowe akty prawne w działalności samorządu
1) ustawa o samorządzie gminnym
2) ustawa o pracownikach samorządowych
3) kodeks postępowania administracyjnego
4) instrukcja kancelaryjna dla organów gminy
5) ustawa o finansach publicznych (podstawy)
6) ustawa Prawo zamówień publicznych (podstawy)
7) ustawa o dostępie do informacji publicznej
8) ustawa o ochronie danych osobowych
9) ustawa o ochronie informacji niejawnych
10) kodeks pracy (podstawy)
5) Kultura pracownika samorządowego
2. STATUT GMINY TRZCIŃSKO-ZDRÓJ
3. ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE URZĘDU MIEJSKIEGO W TRZCIŃSKU-ZDROJU
1) Regulamin organizacyjny,
2) Regulaminy udzielania zamówień publicznych
3) Regulamin pracy
4) Regulamin w sprawie zasad i warunków podnoszenia kwalifikacji zawodowych
i wykształcenia ogólnego pracowników
5) Regulamin naboru
6) Regulamin przeprowadzania służby przygotowawczej
7) Procedura podnoszenia kwalifikacji pracowników obejmująca szkolenia i kursy
8) Proces obiegu i kontroli dokumentów
II. U M I E J Ę T N O Ś C I
1) Praktyczne stosowanie przepisów
2) Przygotowywanie dokumentów urzędowych, w szczególności decyzji administracyjnych postanowień, zaświadczeń, projektów aktów prawa miejscowego
3) Prowadzenie korespondencji urzędowej
4) Sporządzanie planu wydatków, jego realizacji, w tym opisywanie dokumentów finansowych
5) Kulturalna obsługa interesantów
6) Obsługa urządzeń biurowych i specjalistycznego oprogramowania komputerowego.
§2. Wykonanie zarządzenia powierzam Pani Magdalenie Noga
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Sylwia Tyrpa Data wytworzenia:
02 lip 2018
Osoba dodająca informacje
Mariusz Piątkowski Data publikacji:
02 lip 2018, godz. 08:29
Osoba aktualizująca informacje
Mariusz Piątkowski Data aktualizacji:
02 lip 2018, godz. 08:29