Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego
w Trzcińsku-Zdroju

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

ZARZĄDZENIE Nr I/209/2019 Burmistrza Gminy Trzcińsko-Zdrój z dnia 05 grudnia 2019 roku w sprawie: powołania stałej Komisji Przetargowej do przygotowania i przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych.


ZARZĄDZENIE Nr I/209/2019
Burmistrza Gminy Trzcińsko-Zdrój
z dnia 05 grudnia 2019 roku

w sprawie: powołania stałej Komisji Przetargowej do przygotowania i przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych.

Na podstawie art. 19 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 9 lutego 2004 r.
tj. z dnia 11 września 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 1843) zarządza się, co następuje:

 

§1. Powołuje się stałą Komisję Przetargową do przygotowania i przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień publicznych, w składzie:

  1. Przewodniczący komisji - Iwona Sozańska

  1. Zastępca Przewodniczącego - Sylwia Tyrpa

  1. Członek - Justyna Ziółkowska

  1. Członek - Czesława Trautman

§2. Komisja Przetargowa pracować będzie w oparciu o Regulamin Pracy Komisji Przetargowej stanowiącej załącznik nr 1 do Zarządzenia.

§3. Traci moc Zarządzenie Nr III/339/2017 Burmistrza Gminy Trzcińsko-Zdrój
z dnia 03.02.2017 r.

§4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załącznik do Zarządzenia Nr I/209/2019 r.

Burmistrza Gminy Trzcińsko-Zdrój

z dnia 05 grudnia 2019 r.

REGULAMIN PRACY

KOMISJI PRZETARGOWEJ

URZĘDU MIEJSKIEGO W TRZCIŃSKU-ZDROJU

Rozdział 1

Część ogólna

§ 1. 1. Komisja przetargowa (zwana dalej komisją) rozpoczyna swoją pracę z dniem jej powołania i działa do momentu zakończenia postępowania, chyba że zarządzenie Burmistrza lub osoby przez niego upoważnionej w sprawie powołania komisji stanowi inaczej.

2. Komisję obowiązują w szczególności:

1) przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. z dnia 11 września 2019 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 1843) zwanej dalej ustawą oraz akty wykonawcze wydane na jej podstawie,

2) przepisy dotyczące finansów publicznych,

3) postanowienia niniejszego Regulaminu.

Rozdział 2.

Obowiązki członków komisji oraz innych osób, uczestniczących w pracach komisji

§ 2. 1. Pracami komisji kieruje przewodniczący, do zadań którego należy w szczególności:

1) reprezentowanie komisji przetargowej,

2) podział między członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym,

3) odebranie oświadczeń członków komisji o zaistnieniu lub braku istnienia okoliczności,
o których mowa w art. 17 ustawy; Przed odebraniem oświadczenia przewodniczący uprzedza osobę składającą oświadczenie o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

4) wyznaczanie terminów posiedzeń komisji oraz ich prowadzenie,

5) informowanie Burmistrza o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

6) nadzorowanie prawidłowego prowadzenia postępowania,

7) konsultacje z radcą prawnym spraw pod względem formalno - prawnym.

2. Do obowiązków członków komisji przetargowej, należy w szczególności:

1) udział w posiedzeniach komisji,

2) merytoryczne zbadanie i ocena wniosków oraz ofert złożonych w postępowaniu,

3) przygotowanie projektów odpowiedzi na odwołanie,

4) konsultacje z radcą prawnym spraw pod względem formalno - prawnym

5) wykonywanie, na polecenie przewodniczącego komisji, innych czynności związanych z jej

pracami.

3. Decyzję o powołaniu biegłego podejmuje Burmistrz z własnej inicjatywy lub na wniosek komisji przetargowej, jeżeli dokonanie oceny ofert lub innych czynności w postępowaniu wymaga wiadomości specjalnych. Art. 17 ustawy stosuje się do biegłego odpowiednio. Biegły przedstawia opinię na piśmie w terminie określonym w umowie, a na zaproszenie przewodniczącego komisji bierze udział w posiedzeniach komisji z głosem doradczym
i udziela dodatkowych wyjaśnień.

Rozdział 3.

Część jawna postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

§ 3. 1. Otwarcie ofert jest jawne.

2. Przystępując do jawnej części postępowania przewodniczący komisji:

1) otwiera posiedzenie komisji w miejscu i terminie określonym w ogłoszeniu oraz specyfikacji,

2) przedstawia temat posiedzenia komisji,

3) przekazuje informacje dotyczące trybu i sposobu powołania komisji, a także przedstawia wszystkim obecnym skład komisji z podaniem imienia, nazwiska, stanowiska i funkcji pełnionej w komisji przez każdą z osób,

4) podaje kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

3. Przewodniczący komisji otwiera oferty w następującej kolejności:

1) oferty z oznaczeniem “Wycofane” (lub podobnie),

2) oferty z oznaczeniem “Zmiana” (lub podobnie),

3) pozostałe oferty zgodnie z nadaną im numeracją (lub kolejnością wpływu) przez osobę przyjmującą oferty.

4. Przewodniczący komisji otwiera koperty oznaczone “Wycofane” (lub podobnie)
oraz odczytuje, nazwę (firmę) oraz adres wykonawcy, który tym samym wycofał swoją deklarację uczestnictwa w postępowaniu.

5. Zmiana oferty:

1) przewodniczący komisji otwiera kolejno oferty oznaczone “Zmiana” (lub podobnie)
oraz odczytuje imię i nazwisko, nazwę (firmę), adres wykonawcy, oraz informacje zawarte
w ofercie, jeżeli zmiana dotyczy tych informacji,

2) ofertę złożoną wcześniej przez tego wykonawcę otwiera się według kolejności wpływu
i odczytuje informacje zawarte w ofercie, jeżeli zmiana nie dotyczyła tych informacji,

6. Przewodniczący komisji otwiera kolejno pozostałe oferty, odczytuje, nazwę (firmę)
oraz adres wykonawcy, a także informacje dotyczące ceny oferty, terminu wykonania zamówienia publicznego, okresu gwarancji, warunków płatności zawartych w ofercie,
jeżeli zawarcie w ofercie tych informacji było wymagane oraz inne elementy zawarte
w ofercie a mające wpływ na ocenę oferty.

7. Na tym przewodniczący komisji zamyka posiedzenie i ogłasza zakończenie części jawnej postępowania.

Rozdział 4.

Część niejawna postępowania o udzielenie zamówienia publicznego

§ 4. 1. W części niejawnej mogą wziąć udział osoby powołane w skład komisji, a także, jeżeli jest powołany - biegły.

2. Niezwłocznie po zapoznaniu się komisji z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez wykonawców w celu potwierdzenia spełnienia stawianych im warunków, członkowie komisji składają pisemne oświadczenie o zaistnieniu lub braku istnienia okoliczności,
o których mowa w art. 17 ustawy.

3. W postępowaniu o udzielenie zamówienia o wartości mniejszej niż kwoty określone
w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy, niezwłocznie zwraca się ofertę, która została złożona po terminie. W postępowaniu o udzielenie zamówienia o wartości równej lub przekraczającej kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy, niezwłocznie zawiadamia się wykonawcę o złożeniu oferty po terminie oraz zwraca ofertę po upływie terminu do wniesienia odwołania.

4. Komisja poprawia w ofercie omyłki, o których mowa w art. 87 ust. 2 ustawy, niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

5. Komisja bada czy wykonawcy nie podlegają wykluczeniu.

6. Z ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się wykonawców, jeżeli zachodzą przesłanki określone w ustawie. Wykluczenie wykonawcy może nastąpić na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.

7. Ofertę wykonawcy, który został wykluczony uznaje się za odrzuconą.

8. Komisja sprawdza czy oferty nie podlegają odrzuceniu.

9. Ofertę odrzuca się w przypadkach określonych w art. 89 ust. 1 ustawy.

10. W toku dokonywania oceny złożonych ofert, komisja może żądać udzielenia przez wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert i dokumentów.

11. Komisja ocenia oferty wyłącznie na podstawie przyjętych kryteriów i przypisanych
im wag.

12. Każdy z członków komisji dokonuje indywidualnej oceny ofert oraz sporządza pisemne uzasadnienie tej oceny, z zastrzeżeniem ust. 13.

13. Przy zastosowaniu kryteriów opisanych wzorami można sporządzić zbiorcze zestawienie oceny ofert. W takim przypadku pisemne uzasadnienie indywidualnej oceny ofert zastępuje się pisemnym uzasadnieniem wyboru najkorzystniejszej oferty.

14. Po dokonaniu oceny ofert komisja przedstawia Burmistrzowi lub osobie upoważnionej propozycję rozstrzygnięcia postępowania.

15. Burmistrz lub osoba upoważniona zatwierdza propozycję komisji.

16. Burmistrz lub osoba upoważniona stwierdza nieważność czynności podjętej
z naruszeniem prawa.

17. Na polecenie Burmistrza lub osoby upoważnionej, komisja powtarza unieważnioną czynność, podjętą z naruszeniem prawa.

18. W przypadku wniesienia odwołania na czynności podjęte przez zamawiającego, przewodniczący komisji przekazuje treść odwołania wraz ze stanowiskiem komisji,
do rozpatrzenia Burmistrzowi lub osobie upoważnionej.

Rozdział 5.

Zakończenie prac komisji

§ 5. 1. Komisja przetargowa kończy prace związane z udzieleniem danego zamówienia
z dniem:

1) zawarcia umowy w sprawie zamówienia lub przekazania BZP pisemnej informacji
o niezawarciu umowy z podaniem przyczyn,

2) upływu terminu do wniesienia odwołania na czynność unieważnienia postępowania,

3) ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania wniesionego na czynność unieważnienia postępowania.

2. Po zakończeniu prac komisji dokumentacja postępowania przechowywana jest w Urzędzie Miejskim w Trzcińsku-Zdroju a następnie przekazywana do archiwum zakładowego Urzędu.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Sylwia Tyrpa

Data wytworzenia:
06 gru 2019

Osoba dodająca informacje

Mariusz Piątkowski

Data publikacji:
06 gru 2019, godz. 14:16

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Piątkowski

Data aktualizacji:
06 gru 2019, godz. 14:16