Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego
w Trzcińsku-Zdroju

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Zarządzenie nr 51 - w sprawie wymagań, jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie odbierania odpadów komunalnych


ZARZĄDZENIE Nr 51/2006

Burmistrza Gminy Trzcińsko-Zdrój
z dnia 12 kwietnia 2006r.

w sprawie wymagań, jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

Na podstawie art. 7 ust. 3a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008) oraz § 2, § 3 i § 4 rozporządzenia ministra środowiska z dnia 30 grudnia 2005 r. w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia (Dz. U. Nr 5, poz. 33) zarządzam, co następuje:


§ 1

Zarządzenie ustala wymagania, jakie powinni spełniać przedsiębiorcy ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.


§ 2

1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości powinien spełniać następujące wymagania:

  1. posiadać zaplecze techniczno-biurowe,

  2. posiadać specjalistyczne środki transportu, przystosowane do bezpyłowego odbierania oraz transportu odpadów komunalnych, zawierające co najmniej:

  1. instalację umożliwiającą odbieranie odpadów komunalnych z urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych, o których mowa w Uchwale Rady Miejskiej nr XXIV/265/2006 z dnia 10 lutego 2006 roku w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Trzcińsko-Zdrój,

  2. instalację umożliwiającą prasowanie odebranych odpadów komunalnych,

  1. posiadać środki transportu przystosowane do odbioru odpadów zebranych selektywnie, w tym ulegających biodegradacji, opisane szczegółowo w Gminnym Planie Gospodarki Odpadami (GPGO),

  2. posiadać środki techniczne umożliwiające zorganizowanie selektywnego, zindywidualizowanego odbioru odpadów zebranych selektywnie, zarówno w zabudowie jednorodzinnej jak wielorodzinnej, zgodnie z zapisami GPGO,

  3. posiadać środki techniczne umożliwiające ewidencjonowanie na indywidualnych kontach ilości odpadów zebranych selektywnie i w oparciu o te dane naliczanie indywidualnych zniżek w opłatach,

  1. posiadać środki techniczne umożliwiające przekazywanie organowi gminy, drogą elektroniczną, danych wymaganych przepisami.

  2. oznakować w sposób trwały i widoczny nazwą firmy sprzęt specjalistyczny oraz pojemniki do zbierania odpadów stałych,

  3. zapewnić gotowość zawarcia umowy odbioru odpadów komunalnych z właścicielem każdej nieruchomości położonej na obszarze wykonywanej działalności,

  4. przy opróżnianiu pojemników uprzątnąć rozsypane odpady,

2. Powyższe wymagania powinny zostać uprawdopodobnione odpowiednimi dokumentami.

3. Dokumentami, o których mowa, są w szczególności:

  1. tytuł prawny do nieruchomości, na której znajduje się zaplecze techniczno-biurowe,

  2. umowa kupna-sprzedaży, najmu lub faktura potwierdzające posiadanie środków, o których mowa w ust. 1 pkt 2, wraz z ich opisem technicznym.

§ 3

1. Przedsiębiorca, o którym mowa w §2, obowiązany jest - uwzględniając zapisy wojewódzkiego planu gospodarki odpadami oraz gminnego planu gospodarki odpadami, do unieszkodliwiania odpadów komunalnych poprzez:

    1. przekazywanie zebranych selektywnie opakowań z papieru i tektury oraz papieru i tektury nieopakowaniowych, opakowań wielomateriałowych, opakowań z tworzyw sztucznych, tekstyliów, opakowań ze szkła, opakowań z blachy stalowej i z aluminium oraz metali do wybranych przez siebie punktów skupu surowców wtórnych

    2. przekazywanie zebranych selektywnie odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego do punktów zajmujących się zagospodarowaniem tego rodzaju odpadami,

    3. przekazywanie do utylizacji zebranej selektywnie frakcji odpadów niebezpiecznych zawartych w odpadach komunalnych do punktów zajmujących się utylizacją,

    4. przekazywanie zebranych selektywnie odpadów budowlanych z remontów zajmujących się zagospodarowaniem tego rodzaju odpadami,

    5. składowanie na  składowisku odpadów komunalnych nie podlegających selekcji, a więc: tworzyw sztucznych nieopakowaniowych, szkła nieopakowaniowego, odpadów mineralnych, drobnej frakcji popiołowej oraz innych strumieni odpadów komunalnych zmieszanych, pochodzących z terenu gminy Trzcińsko-Zdrój,

2. Przedsiębiorca, o którym mowa w § 2, obowiązany jest uwzględniając zapisy wojewódzkiego planu gospodarki odpadami do odzysku odpadów komunalnych poprzez:

  1. poddanie ich recyklingowi

  2. przekazanie ich innemu podmiotowi prowadzącemu działalność w zakresie odzysku odpadów komunalnych.

  1. Przedsiębiorca, o którym mowa w § 2, obowiązany jest:

    1. do prowadzenia ewidencji umów na świadczenie usług objętych zezwoleniem oraz do 15 dnia po upływie każdego miesiąca przekazać Burmistrzowi wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na odbieranie odpadów komunalnych oraz wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły (wykaz powinien zawierać imię i nazwisko lub nazwę oraz adres właściciela nieruchomości oraz adres nieruchomości, datę zawarcia lub rozwiązania umowy),

    2. do składania Burmistrzowi, w terminie do dnia 30 stycznia każdego roku, wykazu wszystkich umów zawartych na świadczenie usług objętych zezwoleniem,

  1. do składania Burmistrzowi informacji (w terminie do końca pierwszego kwartału za poprzedni rok kalendarzowy) dotyczącej:

    1. masy poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych z obszaru gminy Trzcińsko-Zdrój,

    2. sposobów zagospodarowania poszczególnych rodzajów odebranych odpadów komunalnych,

    3. masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji składowanych na składowisku odpadów,

    4. masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji nieskładowalnych na składowiskach odpadów i sposobów lub sposobu ich zagospodarowania.

§ 4

1. Przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych powinien spełniać następujące wymagania:

  1. posiadać zaplecze techniczno-biurowe,

  2. posiadać sprzęt (pojazdy asenizacyjne posiadające możliwość opróżnienia zbiornika bezodpływowego, ze względu na trudności z dojazdem), zgodnie z technicznymi oraz sanitarno-porządkowymi wymaganiami rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. z 2002r. Nr 193, poz.1617),

  3. oznakować w sposób trwały i widoczny nazwą firmy sprzęt specjalistyczny,

  4. zapewnić gotowość zawarcia umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych z właścicielem każdej nieruchomości położonej na obszarze wykonywanej działalności,

2. Przedsiębiorca, o którym mowa w § 4, obowiązany jest:

  1. do prowadzenia ewidencji umów na świadczenie usług objętych zezwoleniem oraz do 15 dnia po upływie każdego miesiąca przekazać Burmistrzowi wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu zawarł umowy na opróżnianie zbiorników bezodpływowych transportu nieczystości ciekłych oraz wykaz właścicieli nieruchomości, z którymi w poprzednim miesiącu umowy uległy rozwiązaniu lub wygasły (wykaz powinien zawierać imię i nazwisko lub nazwę oraz adres właściciela nieruchomości oraz adres nieruchomości, datę zawarcia lub rozwiązania umowy),

  2. do składania Burmistrzowi, w terminie do dnia 30 stycznia każdego roku, wykazu wszystkich umów zawartych na świadczenie usług objętych zezwoleniem,

  3. do składania Burmistrzowi informacji (w terminie do końca pierwszego kwartału za poprzedni rok kalendarzowy) dotyczącej ilości i rodzaju nieczystości ciekłych pochodzących z opróżniania zbiorników bezodpływowych z obszaru gminy Trzcińsko-Zdrój

§ 5

Zarządzenie podaje się do publicznej wiadomości, w szczególności poprzez rozwieszenie w miejscach publicznych, położonych na terenie Gminy Trzcińsko-Zdrój oraz poprzez umieszczenie w formie elektronicznej na stronie internetowej Urzędu Miejskiego Trzcińsko-Zdrój.

§ 6

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Piotr Tomaszewski

Data wytworzenia:
25 kwi 2006

Osoba dodająca informacje

Piotr Tomaszewski

Data publikacji:
25 kwi 2006, godz. 13:20

Osoba aktualizująca informacje

Piotr Tomaszewski

Data aktualizacji:
25 kwi 2006, godz. 13:20