Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego
w Trzcińsku-Zdroju

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

REGULAMIN RADY RODZICÓW PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO W TRZCIŃSKU ? ZDROJU

REGULAMIN RADY RODZICÓW
PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO
W TRZCIŃSKU – ZDROJU

Na podstawie Art.53 ust. 4 Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) uchwala się co następuje:

Postanowienia wstępne

§ 1

1.      Rada Rodziców jest organem wewnętrznym, stanowi społeczny organ opiniodawczy i doradczy przedszkola.

2.     Rada Rodziców współdziała z nauczycielami i rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań na dzieci przez rodzinę i przedszkole.

 

 

Cele i zadania Rady Rodziców

 

§ 2

 

1.      Celem Rady Rodziców jest reprezentowanie ogółu rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola oraz podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności przedszkola.

2.     Zadaniem Rady Rodziców jest w szczególności:

·        organizowanie form aktywności rodziców na rzecz wspomagania i realizacji celów  i zadań statutowych przedszkola;

·        gromadzenie funduszy niezbędnych do wspierania działalności przedszkola oraz ustalania zasad użytkowania tych funduszy;

·        zapewnianie rodzicom rzeczywistego wpływu na działalność przedszkola poprzez znajomość zadań i zamierzeń dydaktyczno – wychowawczych, uzyskanie porad w sprawie wychowania dziecka, wyrażanie i przekazywanie opinii na temat dziecka;

·        uchwalanie regulaminu Rady Rodziców;

·        uchwalanie preliminarza budżetowego rady na dany rok szkolny;

·        zaopiniowanie Statutu Przedszkola Miejskiego w Trzcińsku - Zdroju;

·        współpraca z innymi organami przedszkola przy rozwiązywaniu spraw związanych z bieżącym funkcjonowaniem placówki;

·        opiniowanie dorobku zawodowego nauczycieli za okres stażu.

 

Organizacja pracy Rady Rodziców

 

§ 3

 

1.      Rada wykonuje swoje zadania zgodnie z zatwierdzonym regulaminem, planem i terminarzem spotkań.

2.     Posiedzenia rady zwoływane są przez Prezydium Rady poprzez ogłoszenie: terminu spotkania (z 7 dniowym wyprzedzeniem), z wyznaczeniem miejsca posiedzenia i porządku obrad. Posiedzenia rady mogą być zwołane z inicjatywy własnej Prezydium Rady  lub na wniosek złożony przez co najmniej 1/3 członków rady.

3.     W posiedzeniach rady może brać udział z głosem doradczym dyrektor przedszkola.

 

Tryb podejmowania uchwał

 

§ 4

 

1.      Uchwałę podejmuje się większością głosów przy obecności co najmniej połowy regulaminowego składu.

2.     Uchwały rady są protokołowane przez sekretarza Rady Rodziców.

 

Tryb przeprowadzania wyborów do Rady Rodziców

 

§ 5

 

1.      Wybory do Rady Rodziców odbywają się w głosowaniu tajnym (Ustawa o systemie oświaty, Art.53, ust. 2 i 3).

2.     Zgłoszeni kandydaci muszą wyrazić swoją zgodę na kandydowanie.

3.     Wybrani zostają ci kandydaci, którzy uzyskali 50% plus jeden głos spośród uczestników zebrania wyborczego.

4.     Nowo wybrane organy mają obowiązek ukonstytuowania się na pierwszym swoim zebraniu.

 

Organy Rady rodziców i ich kompetencje

 

§ 6

 

1.      Organami Rady Rodziców są: przewodniczący, sekretarz, skarbnik i komisja rewizyjna.

2.     Do kompetencji Przewodniczącego  Rady Rodziców należy:

·        kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców;

·        opracowanie projektu planu pracy wraz z planem finansowym na dany rok szkolny z uwzględnieniem zadań wynikających z rocznego planu pracy przedszkola;

·        współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączanie ich do realizacji planu pracy;

·        zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców;

·        kierowanie działalnością finansową Rady Rodziców;

·        przekazywanie dyrektorowi opinii i postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności przedszkola.

3.     Do kompetencji Sekretarza Rady Rodziców należy:

·        sporządzanie protokołów z posiedzeń Rady Rodziców;

·        załatwianie spraw administracyjnych związanych z działalnością rady.

4.     Do kompetencji Skarbnika  Rady Rodziców należy:

·        czuwanie nad rytmiczną realizacją planu finansowego, prawidłowym oraz celowym gospodarowaniem funduszami Rady Rodziców;

·        sprawdzanie na bieżąco dokumentów finansowych rady, kontrolowanie ich prawidłowości oraz zatwierdzanie do wypłaty.

5.     Do kompetencji Komisji Rewizyjnej  Rady Rodziców należy:

·        dokonywanie co najmniej raz w roku całokształtu działalności finansowej
i stanu gotówki na koncie Rady Rodziców;

·        składanie rocznego sprawozdania z działalności finansowej Rady Rodziców.

 

Zasady działalności finansowej Rady Rodziców

 

§ 7

 

1.      Rada Rodziców gromadzi fundusze z dobrowolnych składek rodziców, darowizn oraz innych źródeł ustalonych na posiedzeniu rady.

2.     Wysokość minimalnej składki na rzecz Rady Rodziców ustala się na pierwszym ogólnym zebraniu.

3.     Rada Rodziców w szczególnie uzasadnionych przypadkach może zwolnić określonych rodziców z wnoszenia części lub całości składki.

4.     Ustaloną składkę rodzice wpłacają  maksymalnie w trzech ratach na konto Rady Rodziców w BS w Trzcińsku - Zdroju.

5.     Fundusze Rady Rodziców oraz obrót gotówki są księgowane.

6.     Fundusze Rady Rodziców przeznaczane są w szczególności na: zakup prezentów z okazji   Mikołaja, Świąt Bożego Narodzenia, Dnia Dziecka, pożegnania 6-latów, opłacenia koncertów, teatrzyków, balu noworocznego, wycieczek oraz imprez okolicznościowych.

7.     Rada Rodziców upoważnia dyrektora przedszkola do dysponowania funduszem rady zgodnie z ustalonym regulaminem i preliminarzem wydatków.

 

Postanowienia końcowe

 

§ 8

 

1.      Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok.

2.     W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców w roku poprzednim.

3.     Działalność Rady Rodziców jest zgodna z obowiązującym prawem. Jeżeli uchwały i decyzje są sprzeczne z interesami placówki, dyrektor przedszkola zawiesza ich wykonanie.

4.     Przewodniczący Rady Rodziców lub osoba upoważniona przez niego przekazuje przewodniczącemu nowej rady wszystkie sprawy (łącznie z finansami) związane z działalnością Rady Rodziców.

5.     Decyzja o rozwiązaniu Rady Rodziców w trakcie roku szkolnego może być podjęta tylko za zgodą 75% rodziców dzieci uczęszczających do przedszkola.

 

 

Regulamin wchodzi w życie  z dniem 1 września 2011 roku.

 

 

 

 

 

 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Grzegorz Misiun

Data wytworzenia:
14 mar 2012

Osoba dodająca informacje

Grzegorz Misiun

Data publikacji:
14 mar 2012, godz. 15:20

Osoba aktualizująca informacje

Grzegorz Misiun

Data aktualizacji:
14 mar 2012, godz. 15:20