Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego
w Trzcińsku-Zdroju

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Odpowiedź

Trzcińsko-Zdrój, dnia 01 czerwca 2021 r. Rada Miejska 74-510 Trzcińsko-Zdrój woj. zachodniopomorskie Pani Teresa Garland       Informuję, że w dniu 28 maja 2021 r. podczas sesji rady Miejskiej w Trzcińsku-Zdroju Rada Miejska podjęła uchwałę NR XXXI/244/2021 w sprawie rozpatrzenia petycji. W załączeniu uchwała nr XXXI/244/2021.    

 

 

UCHWAŁA NR XXXI/244/2021

Rady Miejskiej w Trzcińsku-Zdroju

z dnia 28 maja 2021 r.

w sprawie rozpatrzenia petycji o opinię dotyczącą przeprowadzenia Referendum Ludowego

Na podstawie art.18 b ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
 (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713, ze zm.) oraz art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r.
o petycjach (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 870 ) Rada Miejska w Trzcińsku-Zdroju uchwala, co następuje:

 

§1. Petycja wniesiona 02 marca 2021 r., przez Panią Teresę Garland działającą jako Zaprzysiężony Prezydent Obywatelski Tymczasowej Rady Stanu Narodu Polskiego Społecznego Komitetu Konstytucyjnego o opinię Rady Miejskiej w Trzcińsku- Zdroju w sprawie przeprowadzenia Referendum Ludowego uznana jest za bezzasadną i nie zasługującą na uwzględnienie z przyczyn wskazanych w uzasadnieniu stanowiącym załącznik do niniejszej uchwały.

§2. Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady, który zawiadomi wnoszącego o sposobie rozpatrzenia petycji.

§3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Uzasadnienie:

Dnia 02 marca 2021 r. do Rady Miejskiej w Trzcińsku-Zdroju wpłynęła petycja Pani Teresy Garland o opinię w sprawie przeprowadzenia Referendum Ludowego.

W dniu 26 marca 2021 r. Przewodniczący Rady przekazał ww. petycję do Komisji skarg, wniosków i petycji do rozpoznania.

W dniu 20 maja 2021 r. na swoim posiedzeniu Komisja skarg, wniosków i petycji zajęła stanowisko o uznaniu petycji za bezzasadną. Komisja uzasadniła swoje stanowisko stwierdzając, iż Rada Miejska działa na podstawie prawa i zgodnie z prawem, a podstawowym obowiązkiem jest przestrzeganie zapisów Konstytucji RP i innych obowiązujących aktów prawnych. Mając ww. na uwadze Rada Miejska nie może podejmować decyzji poza trybem konstytucyjnym. Zgodnie z definicją legalną zawartą w art.2 ust. 3 ustawy z dnia 11 lipca 2014 roku o petycjach (tj. Dz. U. z 2018 roku poz. 870), przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności zmiany przepisów prawa, podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję, życia zbiorowego lub wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego, mieszczących się w zakresie zadań i kompetencji adresata petycji. Mając na uwadze ww. stan faktyczny i prawny, a w szczególności tryb w jakim wnosząca petycję dąży do wprowadzenia tych zmian, tj. poza trybem konstytucyjnym, Rada Miejska w Trzcińsku-Zdroju uznała przedmiotową petycję za bezzasadną i niezasługującą na uwzględnienie.

 

Zgodnie z art. 13 ust. 2 ustawy z dna 11 lipca 2014 r. o petycjach, sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
01 06 2021 14 37 59 odpowiedz (PDF, 822.72Kb) 2021-06-01 14:37:59 96
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Sylwia Tyrpa

Data wytworzenia:
01 cze 2021

Osoba dodająca informacje

Mariusz Piątkowski

Data publikacji:
01 cze 2021, godz. 14:37

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Piątkowski

Data aktualizacji:
01 cze 2021, godz. 14:40