Model absolwenta
MODEL ABSOLWENTA
W najwcześniejszym okresie życia - dzieciństwie- kształtują się zręby, ramy całej osobowości człowieka: umiejętności społeczne, postawy wobec informacji, aktywność i sprawność w działaniu, odporność emocjonalna, elastyczność wobec zmian.
Tworząc warunki umożliwiające dziecku osiągnięcie gotowości szkolnej wspomagamy i ukierunkowujemy rozwój dziecka zgodnie z możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturowym i przyrodniczym.
Mając na uwadze, iż świat, który nas otacza wymagać będzie od naszych wychowanków jeszcze większej niż obecnie wiedzy i wielu umiejętności, samodzielności w szukaniu nowych rozwiązań, zaradności w działaniu, umiejętności pracy w zespole, elastyczności i gotowości do zmian tworzyć będziemy okazje do doświadczeń, które pozwolą dzieciom wyrastać na wartościowych i szczęśliwych ludzi.
Wychowanek Przedszkola Miejskiego w Trzcińsku-Zdroju na swojej drodze rozwoju będzie miał zapewnione następujące potrzeby:
poczucie bezpieczeństwa - komfort psychiczny, poczucie bycia akceptowanym,
poczucie własnej wartości - aprobata dla siebie samego i własnych działań,
pomoc w zrozumieniu doświadczeń- pomoc w zrozumieniu jego świata, jego przeżyć,
autorytetu - dziecko potrzebuje ludzi, którzy potrafią określać granice postępowania, dziecko potrzebuje ludzi, którzy są modelem do naśladowania, którzy ukazują wartości i sami postępują zgodnie z nimi.
Absolwent naszego przedszkola wspomagany w swoim rozwoju emocjonalnym, społecznym, intelektualnym i fizycznym nabędzie podstawy praktycznej wiedzy i umiejętności umożliwiające:
poczucie wartości, równowagi emocjonalnej,
znajomość praw swoich i praw innych ludzi,
umiejętność dostrzegania i rozumienia różnych sytuacji społecznych,
aktywne i twórcze podejście do problemów, zaradność w różnych sytuacjach,
wytrwałość w dążeniu do celu,
umiejętność zespołowej pracy i dzielenie się zadaniami,
podejmowanie własnych decyzji i odpowiedzialność za nie,
umiejętność formułowania, ustalania i przestrzegania zasad i norm współżycia,
praktyczną umiejętność działania opartego na myśleniu matematycznym,
porządkowanie i klasyfikowanie przedmiotów i zjawisk,
posługiwanie się poznanymi znakami i symbolami,
rozwijanie umiejętności liczenia,
umiejętność posługiwania się językiem i sprawnego komunikowania się,
zdobywanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych,
nabywanie poczucia przynależności narodowej,
dostrzeganie piękna najbliższego środowiska,
dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w poszczególnych porach roku,
rozpoznawanie i nazywanie często spotykanych w najbliższym otoczeniu roślin i zwierząt,
poznanie podstawowych zasad ochrony środowiska,
przygotowanie do nauki czytania i pisania, poznawanie popularnych utworów polskiej literatury dziecięcej,
wyrażanie postawy twórczej w różnych formach dziecięcej ekspresji,
rozwijanie wrażliwości na piękno muzyki,
przezywanie przedstawień teatralnych,
zapoznanie z rolą techniki w życiu człowieka,
uświadamianie potrzeby dbania o własne bezpieczeństwo,
kształcenie nawyku dbania o czystość osobistą,
poznanie różnych wartości, którymi kierują się ludzie w życiu.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Piotr Tomaszewski Data wytworzenia:
08 lis 2005
Osoba dodająca informacje
Piotr Tomaszewski Data publikacji:
08 lis 2005, godz. 12:33
Osoba aktualizująca informacje
Piotr Tomaszewski Data aktualizacji:
08 lis 2005, godz. 12:33