Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego
w Trzcińsku-Zdroju

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Model absolwenta


MODEL ABSOLWENTA

W najwcześniejszym okresie życia - dzieciństwie- kształtują się zręby, ramy całej osobowości człowieka: umiejętności społeczne, postawy wobec informacji, aktywność i sprawność w działaniu, odporność emocjonalna, elastyczność wobec zmian.

Tworząc warunki umożliwiające dziecku osiągnięcie gotowości szkolnej wspomagamy i ukierunkowujemy rozwój dziecka zgodnie z możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczno-kulturowym i przyrodniczym.

Mając na uwadze, iż świat, który nas otacza wymagać będzie od naszych wychowanków jeszcze większej niż obecnie wiedzy i wielu umiejętności, samodzielności w szukaniu nowych rozwiązań, zaradności w działaniu, umiejętności pracy w zespole, elastyczności i gotowości do zmian tworzyć będziemy okazje do doświadczeń, które pozwolą dzieciom wyrastać na wartościowych i szczęśliwych ludzi.

Wychowanek Przedszkola Miejskiego w Trzcińsku-Zdroju na swojej drodze rozwoju będzie miał zapewnione następujące potrzeby:

  • poczucie bezpieczeństwa - komfort psychiczny, poczucie bycia akceptowanym,

  • poczucie własnej wartości - aprobata dla siebie samego i własnych działań,

  • pomoc w zrozumieniu doświadczeń- pomoc w zrozumieniu jego świata, jego przeżyć,

  • autorytetu - dziecko potrzebuje ludzi, którzy potrafią określać granice postępowania, dziecko potrzebuje ludzi, którzy są modelem do naśladowania, którzy ukazują wartości i sami postępują zgodnie z nimi.

Absolwent naszego przedszkola wspomagany w swoim rozwoju emocjonalnym, społecznym, intelektualnym i fizycznym nabędzie podstawy praktycznej wiedzy i umiejętności umożliwiające:

  • poczucie wartości, równowagi emocjonalnej,

  • znajomość praw swoich i praw innych ludzi,

  • umiejętność dostrzegania i rozumienia różnych sytuacji społecznych,

  • aktywne i twórcze podejście do problemów, zaradność w różnych sytuacjach,

  • wytrwałość w dążeniu do celu,

  • umiejętność zespołowej pracy i dzielenie się zadaniami,

  • podejmowanie własnych decyzji i odpowiedzialność za nie,

  • umiejętność formułowania, ustalania i przestrzegania zasad i norm współżycia,

  • praktyczną umiejętność działania opartego na myśleniu matematycznym,

  • porządkowanie i klasyfikowanie przedmiotów i zjawisk,

  • posługiwanie się poznanymi znakami i symbolami,

  • rozwijanie umiejętności liczenia,

  • umiejętność posługiwania się językiem i sprawnego komunikowania się,

  • zdobywanie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych,

  • nabywanie poczucia przynależności narodowej,

  • dostrzeganie piękna najbliższego środowiska,

  • dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w poszczególnych porach roku,

  • rozpoznawanie i nazywanie często spotykanych w najbliższym otoczeniu roślin i zwierząt,

  • poznanie podstawowych zasad ochrony środowiska,

  • przygotowanie do nauki czytania i pisania, poznawanie popularnych utworów polskiej literatury dziecięcej,

  • wyrażanie postawy twórczej w różnych formach dziecięcej ekspresji,

  • rozwijanie wrażliwości na piękno muzyki,

  • przezywanie przedstawień teatralnych,

  • zapoznanie z rolą techniki w życiu człowieka,

  • uświadamianie potrzeby dbania o własne bezpieczeństwo,

  • kształcenie nawyku dbania o czystość osobistą,

  • poznanie różnych wartości, którymi kierują się ludzie w życiu.


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Piotr Tomaszewski

Data wytworzenia:
08 lis 2005

Osoba dodająca informacje

Piotr Tomaszewski

Data publikacji:
08 lis 2005, godz. 12:33

Osoba aktualizująca informacje

Piotr Tomaszewski

Data aktualizacji:
08 lis 2005, godz. 12:33