Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego
w Trzcińsku-Zdroju

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Informacja o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach o brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia pn. "Eksploatacja kopalni kredy w m. Strzeszów".


Trzcińsko Zdrój, dnia 08 luty 2016 r.

Znak: BGKNWKiOŚ.6220.5.7.2016.DHG

DECYZJA

O ŚRODOWISKOWYCH UWARUNKOWANIACH

Na podstawie art.. 71 ust. 1 i ust. 2 pkt 2, art. 75 ust. 1 pkt 4, art. 84, art. 85 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
(t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1235 ze zm.), a także § 3 ust. 1 pkt 40 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku Spółdzielni Usług Rolniczych ROL-BUD reprezentowanej przez Prezesa pana Jana Wójcika oraz po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony

Środowiska w Szczecinie i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gryfinie

orzekam

stwierdzić brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia pn. „Eksploatacja kopalni kredy w m. Strzeszów”.

UZASADNIENIE

Dnia 3 listopada 2015 r. (data wpływu: 6 listopada 2015 r.) Pan Jan Wójcik, Prezes Spółdzielni Usług Rolnych ROL-BUD z siedzibą w Trzcińsku-Zdrój przy
ul. Ceglanej 8, wystąpił z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn. „Eksploatacja kopalni kredy w m. Strzeszów” planowanej do realizacji w granicach działek ewidencyjnych 244/3, 267, 268, 514, 515, 516 obręb Strzeszów, gmina Trzcińsko-Zdrój.

Przedsięwzięcie będące przedmiotem wniosku, polegające na eksploatacji kopalni kredy
w m. Strzeszów, zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 40 lit. a tiret pierwsze i czwarte oraz lit. b rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397 ze zm.) kwalifikuje się do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, tj.:

  • inwestycja będzie polegała na wydobywaniu kopalin ze złoża metodą odkrywkową (inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 27 lit. a cytowanego rozporządzenia),

  • dotyczy kredy jeziornej,

  • prowadzona będzie na obszarach objętych formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody, lub w otulinach form ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-3 tej ustawy,

  • wydobycie będzie prowadzone z obszaru górniczego o powierzchni większej niż 2 ha lub o wydobyciu większym niż 20 000 m3 na rok.

Postępowanie zostało wszczęte w dniu 17 listopada 2015 roku.

Zgodnie z atr. 71 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2013r., poz. 1235 ze zm. - zwanej dalej OOŚ) dla planowanych przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko wymagane jest uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w omawianym przypadku jest wójt, burmistrz, prezydent miasta (art. 75 ust. 1 pkt. 4 OOŚ).

Teren planowanego przedsięwzięcia nie posiada obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.

Inwestycja jest zgodna ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Trzcińsko-Zdrój zatwierdzonego uchwałą Nr VI/52/99 Rady Miejskiej z dnia 16 kwietnia 1999 roku, zaktualizowanym uchwałą Nr VIII/55/2015 z dnia 24 kwietnia 2015 roku. W Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego teren planowanego przedsięwzięcia określa się jako rejon perspektywiczny do prowadzenia eksploatacji kredy.

Zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko w dniu 17 listopada 2015 r. pismami, znak: BGKNWKiOŚ.6220.5.2.2015.DHG i BGKNWKiOŚ.6220.5.3.2015.DHG wystąpiono odpowiednio do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gryfinie i Regionalnego Dyrektora Ochrony

Środowiska w Szczecinie o zajęcie stanowiska w sprawie konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia i ewentualnego określenia zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gryfinie pismem z dnia 1 grudnia 2015 r. (data wpływu: 3 grudnia 2015 r.), znak: PS-N-NZ/4011-26/163/15 nie stwierdził potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Regionalny Dyrektor Ochrony

Środowiska w Szczecinie pismem z dnia 2 grudnia 2015 r. (data wpływu: 4 grudnia 2015 r.), znak: WONS-OŚ.4240.245.2015.AC stwierdził konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko z równoczesnym określeniem zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko.

Po dokonaniu analizy informacji zawartych w karcie informacyjnej przedsięwzięcia (KIP) oraz postanowieniach wydanych przez organy opiniujące Burmistrz Gminy Trzcińsko-Zdrój ustalił, iż zakres informacji wymaganych do przedstawienia w raporcie wskazanym powyżej w opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie został w stopniu wystarczającym opisany w KIP.

Dnia 18 stycznia 2016 roku Burmistrz Gminy Trzcińsko-Zdrój wydał postanowienie, znak: BGKNWKiOŚ.6220.5.5.2016.DHG, stwierdzające odstąpienie od obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Na niniejsze postanowienie zażalenie nie przysługiwało.

Po przeprowadzeniu analizy wszystkich dostępnych materiałów i dokumentów, uwzględniając łącznie uwarunkowania wynikające z art. 63 ust.1 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, Burmistrz Trzcińska Zdroju zważył co następuje.

  1. Rodzaj i charakterystyka przedsięwzięcia z uwzględnieniem:

  1. Skali przedsięwzięcia i wielkości zajmowanego terenu oraz ich wzajemnych proporcji.

Planowane przedsięwzięcie będzie polegało na eksploatacji kredy jeziornej ze złoża „Strzeszów”, w miejscowości Strzeszów, gmina Trzcińsko-Zdrój na działkach ewidencyjnych o numerach: 244/3, 267, 268, 514, 515, 516, obręb Strzeszów, gmina Trzcińsko-Zdrój. ". Dla w/w złoża zostanie utworzony obszar górniczy i teren górniczy.

Na obszarze w latach 2002-2012 na podstawie koncesji wydanej przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego z dnia 08.01.2003 r., znak: SP-G-4-7412/1/2003 była prowadzona działalność górnicza.

Kreda jeziorna wydobywana będzie na obszarze o powierzchni 7,41 ha.

Eksploatacja będzie prowadzona odkrywkowo, systemem ścianowym w granicach złoża, tylko w okresie jesienno-zimowym (październik - luty), przez ok. 60 dni w ciągu roku, tylko w porze dziennej w godz. 9.00 - 14.00.

Wywóz kredy samochodami ciężarowymi będzie się odbywał tylko w porze dziennej w ilości 2 szt./dobę (samochody ciężarowe o ładowności ok. 17 ton).

Na terenie złoża nie przewiduje się budowy trwałych obiektów budowlanych. Na cele socjalne wykorzystywane będą przewoźne obiekty kontenerowe, wyposażone w urządzenia sanitarne lub wolnostojące kabiny toaletowe typu Toi Toi.

Roczne wydobycie kredy wyniesie ok. 2,0 tys. ton.

Wydajność eksploatacyjna kopalni ok. 34,0 t/dobę.

Przewidywany czas eksploatacji złoża 20 lat.

Zakres prac przygotowawczych, poprzedzających wydobycie kredy jeziornej w rozpatrywanej inwestycji obejmuje:

  • wytyczenie w terenie, w ramach przemieszczania się eksploatacji, granic złoża, obszaru i terenu górniczego,

  • ustawienie w terenie, w ramach przemieszczania się eksploatacji, na zewnętrznych granicach zwałów tablic ostrzegawczych,

  • usunięcie nadkładu z takiej powierzchni, aby można było podjąć bezpieczną eksploatację kopaliny.

Pasy ochronne zostaną wyznaczone zgodnie z Polską Normą „PN-G02100 - Górnictwo odkrywkowe. Szerokość pasów ochronnych wyrobisk odkrywkowych". Pasy te będą miały następujące szerokości:

  • dla publicznych dróg kołowych - min. 10 m,

  • dla napowietrznych linii energetycznych - min. 10 m,

  • dla sąsiednich użytków leśnych - min 15 m,

  • dla pozostałych terenów nie należących do użytkowania wyrobiska - min 6 m.

W ramach robót udostępniających nadkład przykrywający surowiec będzie usunięty. Będzie on zdejmowany etapami, w dostosowaniu do postępu robót wydobywczych. Nadkład będzie deponowany na tymczasowych zwałach.

Eksploatacja złoża prowadzona będzie sposobem odkrywkowym, systemem zabierkowym. Eksploatacja będzie prowadzona jednym poziomem przy użyciu koparki o zdolności wydobywania kredy do głębokości 5 m poniżej zwierciadła wody (szt. 1), załadunek na samochody prowadzony będzie przy użyciu ładowarki spalinowej z łyżką o pojemności 2 m3. Urobienie będzie się odbywało bez użycia materiałów wybuchowych. Na terenie inwestycji nie będzie prowadzona obróbka kopaliny. Kopalina będzie ładowana na samochody ciężarowe i wywożona do zewnętrznych odbiorców. Zaplecze socjalne dla pracowników zapewnione w kontenerze socjalnym ustawionym na terenie inwestycji

Rekultywacja wyrobiska poeksploatacyjnego. Po wydobyciu kopaliny przewiduje się wodny (stawy rybne) kierunek rekultywacji.

  1. Powiązań z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowania się oddziaływań przedsięwzięć znajdujących się na obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.

Projektowane przedsięwzięcie nie jest powiązane z innymi przedsięwzięciami. Biorąc pod uwagę skalę i lokalizację przedsięwzięcia, w stwierdza się, że nie występuje ryzyko wystąpienia istotnych oddziaływań skumulowanych.

  1. Wykorzystania zasobów naturalnych.

Na etapie funkcjonowania przedsięwzięcia wykorzystywane będzie paliwo do maszyn pracujących przy eksploatacji złoża.

W ramach przedsięwzięcia, w ciągu ok. 20 lat eksploatacji zostaną wydobyte ok. 34 tony kredy jeziornej. Taki kierunek zainwestowania terenu planowanego przedsięwzięcia jest zgodny z uwarunkowaniami i zamierzeniami planistycznymi Gminy.

  1. Emisji i występowania innych uciążliwości.

Emisja gazów i pyłów do powietrza związana będzie głównie z niezorganizowaną emisją ze środków transportu poruszających się po terenie inwestycji oraz jednej koparki pracującej przy zdejmowaniu nadkładu oraz ładowarek. Emisja ta będzie miała miejsce tylko podczas prowadzenia prac wydobywczych, a więc przez ok. 60 dni w ciągu roku w godzinach 9.00 - 14.00. Wywóz kredy samochodami ciężarowymi będzie się odbywał w ilości 2 szt./dobę. Mając na uwadze niezorganizowany charakter emisji, znacznie ograniczony w czasie nie przewiduje się ponadnormatywnej emisji do powietrza w związku z realizacją przedsięwzięcia.

űródłami hałasu, podobnie jak w przypadku emisji do powietrza, będą środki transportu (2 szt./dobę), ładowarki oraz jedna koparka. Emisja będzie ograniczona tylko i wyłącznie do pory dziennej przez ok. 60 dni w roku. Wykorzystywane maszyny i urządzenia powinny być sprawne i spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 21 grudnia 2005 roku w sprawie zasadniczych wymagań dla urządzeń używanych na zewnątrz pomieszczeń w zakresie emisji hałasu do środowiska (Dz. U. z 2005 r. Nr 263, poz. 2202 z ze zm.). Mając na uwadze skalę emisji znacznie ograniczoną w czasie (60 dni w roku, tylko pora dzienna), nie przewiduje się wpływu przedsięwzięcia na klimat akustyczny.

Biorąc pod uwagę rodzaj i skalę przedsięwzięcia oraz jej funkcjonowanie ograniczone czasowo tylko do okresu jesienno-zimowego i pory dziennej (godz. 9.00-14.00), stwierdza się, że jej eksploatacja nie będzie powodować istotnych oddziaływań i uciążliwości.

  1. Ryzyko wystąpienia poważnej awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii,

Planowane przedsięwzięcie nie jest zaliczane do zakładów stwarzających zagrożenie wystąpienia poważnych awarii w rozumieniu ustawy Prawo ochrony środowiska.

  1. Usytuowanie przedsięwzięcia, z uwzględnieniem możliwego zagrożenia dla środowiska, w szczególności przy istniejącym użytkowaniu terenu, zdolności samooczyszczania się środowiska i odnawiania się zasobów naturalnych, walorów przyrodniczych i krajobrazowych oraz uwarunkowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego - uwzględniające:

  1. Obszary wodno-błotne oraz inne obszary o płytkim zaleganiu wód podziemnych.

Obszar objęty planowanym przedsięwzięciem położony jest na obszarach wodno-błotnych, niemniej zakres oddziaływania, który będzie związany z jego realizacją można uznać za akceptowalny.

Obszar inwestycji nie będzie eksploatowany w okresie szczytowych okresów aktywności zwierząt wykorzystujących ten teren. Poza okresem eksploatacji obszar przedsięwzięcia będzie mógł być wykorzystywany przez zwierzęta bez przeszkód. Przewiduje się, że w miarę postępu prac wydobywczych, zwierzęta będą migrowały na tereny sąsiednie, gdzie znajdują się dogodne warunki siedliskowe.

Po zakończeniu eksploatacji złoża i rekultywacji terenu w kierunku stawów rybnych cały obszar będzie mógł być bez przeszkód wykorzystywany przez zwierzęta.

  1. Obszary wybrzeży.

Obszar objęty planowanym przedsięwzięciem położony jest poza obszarami wybrzeży.

  1. Obszary górskie lub leśne.

Obszar objęty planowanym przedsięwzięciem położony jest poza obszarami górskimi i leśnymi.

  1. Obszary objęte ochroną, w tym strefy ochronne ujęć wód i obszary ochronne zbiorników wód śródlądowych.

Obszar objęty planowanym przedsięwzięciem położony jest poza obszarami objętymi ochroną, w tym strefami ochronnymi ujęć wód i obszarami ochronnymi zbiorników wód śródlądowych.

  1. Obszary wymagające specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszary Natura 2000 oraz pozostałe formy ochrony przyrody.

Planowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest w granicach obszaru Natura 2000 Dolina Tywy PLH320050.

W związku z realizacją planowanego przedsięwzięcia nie przewiduje się możliwości wystąpienia znaczącego negatywnego oddziaływania na cele ochrony obszaru Natura 2000 Dolina Tywy.

Przedmiotowe przedsięwzięcie nie naruszy integralności wyznaczonych obszarów Natura 2000 oraz nie naruszy ich powiązań z innymi wyznaczonymi obszarami.

  1. Obszary, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone.

Planowane przedsięwzięcie nie znajduje się na obszarach, na których standardy jakości środowiska zostały przekroczone.

  1. Obszary o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne.

Obszar objęty planowanym przedsięwzięciem położony jest poza obszarami o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne

  1. Gęstość zaludnienia.

Projektowana inwestycja zlokalizowana jest poza obszarem zabudowanym.

  1. Obszary przylegające do jezior.

Planowane przedsięwzięcie nie będzie realizowane na obszarach bezpośrednio przylegających do jezior.

  1. Uzdrowiska i obszary ochrony uzdrowiskowej.

Planowane przedsięwzięcie nie jest zlokalizowane na terenie uzdrowisk i obszarów ochrony uzdrowiskowej.

  1. Rodzaj i skalę możliwego oddziaływania rozważanego w odniesieniu do uwarunkowań wymienionych w pkt 1 i 2, wynikające z:

  1. Zasięgu oddziaływania, obszaru geograficznego liczby ludności, na którą przedsięwzięcie może oddziaływać.

Zasięg przestrzenny oddziaływania przedsięwzięcia ograniczy się do działek inwestycyjnych, na których zrealizowane zostanie planowane przedsięwzięcie.

  1. Transgranicznego charakteru oddziaływania przedsięwzięcia na poszczególne elementy przyrodnicze.

Ze względu na charakter, zakres oraz znaczną (ok. 20 km) odległość przedsięwzięcia od granic Rzeczpospolitej Polskiej, nie przewiduje się transgranicznego oddziaływania projektowanej inwestycji na środowisko.

  1. Wielkości i złożoności oddziaływania, z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej.

W związku z realizacją planowanego przedsięwzięcia nie wystąpią oddziaływania o znacznej wielkości i złożoności. Nie ulegnie również znaczącemu obciążeniu istniejąca infrastruktura techniczna.

  1. Prawdopodobieństwa oddziaływania.

Oddziaływania będące efektem realizacji planowanego przedsięwzięcia będą miały jedynie lokalny zasięg i ograniczą się do działek inwestycyjnych.

  1. Czasu trwania, częstotliwości i odwracalności oddziaływania.

Podczas realizacji inwestycji, emisja gazów i pyłów do powietrza będzie miała charakter krótkotrwały. Nie spowoduje trwałych zmian w środowisku atmosferycznym i zakończy się wraz z chwilą zakończenia realizacji inwestycji. Hałas emitowany w trakcie prowadzenia prac będzie hałasem okresowym i zakończy się wraz z chwilą zakończenia realizacji inwestycji.

Po przeprowadzonej analizie, mając na uwadze opisane powyżej uwarunkowania, postanowiono jak w sentencji.

Pouczenie

Od niniejszej decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Gminy Trzcińsko-Zdrój w terminie 14 dni od dnia otrzymania niniejszej decyzji.

Załącznik:

    1. Charakterystyka przedsięwzięcia.

Otrzymują:

1. Spółdzielnia Usług Rolnych „ROL-BUD”

2. Strony postępowania

Do wiadomości:

  1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Szczecinie

  2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny

Załącznik Nr 1 do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach

znak: BGKNWKiOŚ.6220.5.5.2016.DHG z dnia 03.01.2016 r.

CHARAKTERYSTYKA PRZEDSIĘWZIĘCIA

Planowane przedsięwzięcie polegać będzie na eksploatacji kredy jeziornej ze złoża „Strzeszów” w miejscowości Strzeszów, gmina Trzcińsko-Zdrój na działkach oznaczonych nr ewid.: 244/3, 267, 268, 514, 515, 516, obręb Strzeszów, gmina Trzcińsko-Zdrój. Dla w/w złoża zostanie utworzony obszar górniczy i teren górniczy. Na obszarze w latach 2002-2012 na podstawie koncesji wydanej przez Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego z dnia 08.01.2013 r., znak: SP-G-4-7412/1/2003 była prowadzona działalność górnicza.

Kreda jeziorna wydobywana będzie na obszarze o powierzchni liczącej 7,41 ha. Eksploatacja będzie prowadzona odkrywkowo, systemem ścianowym w granicach złoża, w okresie jesienno-zimowym (październik - luty) ok. 60 dni w roku, w godzinach od 9:00 do 14:00. Na terenie złoża nie przewiduje się budowy trwałych obiektów budowlanych. Na cele socjalne wykorzystywane będą przewoźne obiekty kontenerowe, wyposażone w urządzenia sanitarne lub wolnostojące kabiny toaletowe typuToi Toi. Roczne wydobycie kredy wyniesie ok. 2,0 tys. ton. Wydajność eksploatacyjna kopalni ok. 34,0 t/dobę. Przewiduje się, że eksploatacja kopalni prowadzona będzie w systemie 1 zmianowym,. Wywóz kredy samochodami ciężarowymi będzie się odbywał tylko w porze dziennej w ilości 2 szt/dobę. Przewidywany czas eksploatacji złoża 20 lat.

W trakcie realizacji podejmowane będą działania zmierzające do zapewnienia właściwego stanu technicznego maszyn, urządzeń i samochodów stosowanych w realizacji przedsięwzięcia w celu zminimalizowania możliwości wycieku substancji niebezpiecznych np. oleje, benzyna.

Powstały podczas eksploatacji złoża nakład może być traktowany w dwojaki sposób:

- jeżeli w koncesji zostaną określone warunki i sposób postępowania z nakładem wówczas nie będzie on traktowany jako odpad;

- jeżeli w koncesji nie zostaną określone warunki i postępowanie z nakładem wówczas będzie on traktowany jako odpad i zaklasyfikowany zostanie do kodu 010102 - odpady odpady z wydobywania kopalin innych niż rudy metali - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014, poz. 1923). Odpad ten stanowić będzie nadkład, który zdejmowany będzie w celu udostępnienia warstwy kredy. Nadkład stanowi warstwę murszu torfowego o grubości 0,2 do 0,6 m. Usunięty nadkład nie będzie poddawany żadnym przemianom mechanicznym, fizycznym itp., będzie on składowany na tymczasowych zwałach, a następnie posłuży do łagodzenia skarb w wyrobisku poeksploatacyjnym.

W przypadku, gdy nadkład traktowany będzie jako odpad, wówczas zostanie zagospodarowany zgodnie z wymaganiami ustawy o odpadach. Teren po zakończeniu działalności górniczej przewidziany jest pod rekultywację w kierunku wodnym (stawy rybne).

Oddziaływania będące efektem realizacji planowanego przedsięwzięcia będą miały jedynie lokalny zasięg i ograniczą się do działek inwestycyjnych.

1


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Barbara Kurowska

Data wytworzenia:
08 lut 2016

Osoba dodająca informacje

Kamil Wiącek

Data publikacji:
08 lut 2016, godz. 11:16

Osoba aktualizująca informacje

Kamil Wiącek

Data aktualizacji:
08 lut 2016, godz. 11:16