IV.1) OPIS IV.1.1)
Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg
nieograniczony IV.1.2) Zamawiający
żąda wniesienia wadium:
Tak
Informacja na temat wadium
Wadium należy wnieść w wysokości
20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) przed upływem terminu
składania ofert. Decyduje moment wpływu środków do zamawiającego.
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na
poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje
na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia
ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów
elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert
w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów
elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty
wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie
oferty wariantowej
Nie
Złożenie oferty wariantowej
dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie
IV.1.6) Przewidywana
liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje
z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy
ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy
ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba
uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie
dynamicznego systemu zakupów:
Nie
Adres strony internetowej, na której
będą zamieszczone dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu
zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze
złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert
w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem)
Nie
Należy podać adres strony
internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą
przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości,
wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać,
które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej
oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji
elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować
(minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego,
rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w
aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji
elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych
postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji
elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: IV.2.2)
Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
CENA |
60,00 |
Okres
rękojmi |
10,00 |
Wysokość
kary umownej za każdy dzień opóźnienia w realizacji przedmiotu umowy |
10,00 |
Dodatkowe
doświadczenie Kierownika Budowy |
10,00 |
Dodatkowe
doświadczenie Projektanta |
10,00 |
IV.2.3)
Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp
(przetarg nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog
konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne IV.3.1)
Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia
zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji
na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat
etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub
informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców,
którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące
podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby
rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów
dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące
minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby
ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert
wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja
elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w
licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji
elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie
minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o
liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Wykonawcy,
którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego
etapu:
Termin składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data:
godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści
zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy,
albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia
należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA UMOWY Przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na
podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres,
charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1.
Zgodnie z art. 144 ust. 1 UPZP, Zamawiający dopuszcza zmiany Umowy w stosunku do
treści Oferty wyłącznie w zakresie: 1) zmiany dotyczą realizacji dodatkowych
usług lub robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych
zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne i zostały spełnione łącznie
następujące warunki: a) zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów
ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub
interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji zamówionych w ramach zamówienia
podstawowego, b) zmiana Wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne
zwiększenie kosztów dla Zamawiającego, c) wartość każdej kolejnej zmiany nie
przekracza 50 % wartości zamówienia określonej pierwotnie w Umowie; 2) zostały
spełnione łącznie następujące warunki: a) konieczność zmiany Umowy spowodowana
jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością,
nie mógł przewidzieć, b) wartość zmiany nie przekracza 50 % wartości zamówienie
nią określonej w pierwotnie Umowie;. 3) Wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił
zamówienia, ma zastąpić nowy Wykonawca: a) na podstawie postanowień umownych, b)
w wyniku połączenia, połączenia, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji
lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy
Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego
podstawy wykluczenia oraz nie ociąga to za sobą innych istotnych zmian Umowy, c)
w wyniku przejęcia przez Zamawiającego zobowiązań Wykonawcy względem jego
Podwykonawców; 4) zmiany, które niezależnie od ich wartości, nie są istotne; 5)
łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na
podstawie art. 11 ust. 8 UPZP i jest mniejsza od 15 % wartości zamówienia
określonej w pierwotnej Umowie; 6) wprowadzenie nowych Podwykonawców lub zmiany
Podwykonawców, w tym podmiotów trzecich, na zasobach których Wykonawca opierał
się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Zakres, charakter oraz
warunki wprowadzenia tych zmian szczegółowo określono w § 8 Umowy; 7) terminu
realizacji przedmiotu Umowy, z powodu jednej z następujących przyczyn
niezależnych od Stron Umowy: a) niemożności realizacji robót z powodu braku
dostępności do miejsc prowadzonych robót lub gdy obowiązujące przepisy oraz
normy nie dopuszczają do realizacji lub nakazują wstrzymanie robót, b)
wystąpienia innych okoliczności poza wynikającymi z uchybienia Wykonawcy, lub za
które Wykonawca jest odpowiedzialny, c) gdy Umowa nie może być realizowana z
powodu siły wyższej lub z powodu następstw siły wyższej, d) jeżeli warunki
atmosferyczne uniemożliwiają realizację robót, e) konieczności wykonania usług
lub robót dodatkowych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, wpływających na termin
wykonania usług lub robót budowlanych objętych Umową, f) ponadprzeciętnego czasu
trwania procedur administracyjnych (np. uzyskania decyzji administracyjnych,
pozwoleń, uzgodnień, opinii, warunków technicznych od gestorów sieci i
urządzeń), mającego wpływ na termin wykonania, co nie wynika z winy Wykonawcy i
brak odpowiedzialności Wykonawcy został udokumentowany i przyjęty przez
Zamawiającego, o ile spowodowało to zakończenie prac projektowych w terminie
dłuższym niż 7 miesięcy od daty podpisania Umowy. g) zmiany w przepisach
prawnych, mające wpływ na realizację umowy, h) szczególnie uzasadnionych
trudności w pozyskiwaniu materiałów wyjściowych do poszczególnych opracowań, i)
konieczności wykonania inwentaryzacji przyrodniczej w ściśle określonym terminie
(zgodnie z wymogami służb środowiskowych), mające wpływ na realizację umowy, j)
polecenia przez Zamawiającego dokonania zmian w uzgodnionych wcześniej
rozwiązaniach projektowych (istotne zmiany wprowadzone po zakończeniu danego
etapu wyszczególnionego w szczegółowym harmonogramie prac projektowych), k)
wstrzymania przez Zamawiającego prac projektowych, l) odmowy wydania przez
organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień, m) zmian w
uzbrojeniu i naniesieniach terenu w stosunku do danych w zasobach geodezyjnych,
mających wpływ na termin realizacji, n) innych przyczyn zewnętrznych
niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujących niemożliwością
prowadzenia prac projektowych; 8) ceny realizacji przedmiotu Umowy, z powodu
jednej z następujących przyczyn niezależnych od stron Umowy: a) zmiana stawki
VAT, b) zmian w przepisach prawa powodujących konieczność skorygowania
wykonanych elementów projektu, c) w przypadku realizacji dodatkowych usług lub
robót budowlanych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, d) w przypadku zmian Umowy, o
których mowa w ust. 1 pkt 2, e) wprowadzenie zmian nieistotnych, o których mowa
w ust. 1 pkt 4, f) w przypadku określonym w ust. 1 pkt 5. 2. Zmiany Umowy nie
mogą prowadzić do zmiany charakteru Umowy. 3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia
Umowy wymagają formy pisemnego aneksu, pod rygorem nieważności i muszą być
dokonane przez upoważnionych przedstawicieli obu Stron. 4. Postanowienie umowne
zmienione z naruszeniem UPZP są nieważne. Na ich miejsce w Umowie wchodzą
postanowienia umowne w pierwotnym brzmieniu. 5. Zmiana oznaczenia Stron Umowy,
danych niezbędnych do wystawienia faktury oraz adresu korespondencyjnego
wynikające ze zmian organizacyjnych, zmiana numerów telefonów i faksów lub
adresów poczty elektronicznej, zmiana osób upoważnionych do reprezentowania
Stron lub odbioru przedmiotu Umowy oraz zmiana personelu Zamawiającego
wymienionego w załączniku Nr 10 nie stanowią zmiany Umowy i wymagają pisemnego
powiadomienia drugiej Strony. IV.6) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE IV.6.1) Sposób udostępniania
informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu: Data:
2017-08-29,
godzina:
10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na
pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg
ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub
wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
Oferta musi być
sporządzona w języku polskim. IV.6.3) Termin
związania ofertą: do:
okres w dniach:
30
(od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie
zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii
Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez
państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które
miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie
zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub
prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie
całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe: I.
Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy
kapitałowej: 1) W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z
postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, wykonawca składa
oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy
kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca
może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że
powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w
postępowaniu; 2) Ww. oświadczenie oraz ewentualne dowody wykonawca składa w
terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej
informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy. 3) W przypadku składania
oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę
wspólną. 4) Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. II. Wykonawcy
zagraniczni 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i jest zobowiązany, zgodnie z Rozdziałem V
pkt 5 ppkt 1 siwz do złożenia wskazanych tam dokumentów, to zgodnie z § 7
Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów
dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, okresu ich ważności oraz
form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126)
zamiast dokumentów: 1) o których mowa w § 5 pkt 1 ww. Rozporządzenia: – składa
informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru,
inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny
kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce
zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie
określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, 2) o
których mowa w § 5 pkt 2-4 ww. Rozporządzenia: – składa dokument lub dokumenty
wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania,
potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat,
składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z
właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami
lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu b) nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości; 2. Dokumenty, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 i pkt 2
lit. b ww. Rozporządzenia, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt
2 lit. a ww. Rozporządzenia, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem tego terminu. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której
dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w § 7 ust. 1 ww.
Rozporządzenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio
oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego
reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone
przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub
miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis 7
ust. 2 ww. Rozporządzenia stosuje się odpowiednio. 4. W przypadku wątpliwości co
do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do
właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o
udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5. Wykonawca
mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby
mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której
dotyczy dokument wskazany w § 5 pkt 1 ww. Rozporządzenia, składa dokument, o
którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 ww. Rozporządzenia, w zakresie określonym w art.
24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy, jeżeli zamawiający wymagał zgodnie z Rozdziałem V
pkt 5 ppkt 1 siwz złożenia tego dokumentu. Jeżeli w kraju, w którym miejsce
zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich
dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby
złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce
zamieszkania tej osoby. Przepis § 7 ust. 2 zdanie pierwsze ww. Rozporządzenia
stosuje się. 6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu, o którym mowa w
pkt 5, złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych
organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy,
o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.