Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego
w Trzcińsku-Zdroju

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Urząd Stanu Cywilnego

Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należy:


PROWADZENIE SPRAW OKREŚLONYCH W USTAWIE PRAWO O AKTACH STANU CYWILNEGO 


1)    Rejestracja zdarzeń z zakresu stanu cywilnego dotycząca urodzeń, małżeństw i zgonów; 
2)    sporządzanie aktów stanu cywilnego oraz odpisów i zaświadczeń z tych aktów; 
3)    transkrypcja i odtwarzanie zagranicznych aktów stanu cywilnego w polskich księgach stanu cywilnego; 
4)    aktualizacja aktów stanu cywilnego;
5)    współpraca z zagranicznymi urzędami stanu cywilnego w zakresie międzynarodowej wymiany informacji dotyczących stanu cywilnego w tym współpraca z polskimi i zagranicznymi placówkami dyplomatycznymi;
6)    prowadzenie archiwum dla dokumentów aktów stanu cywilnego; 
7)    organizowanie uroczystości z okazji jubileuszu długoletniego pożycia małżeńskiego, 100-lecia urodzin oraz z okazji uroczystego nadania imienia dziecku;
8)    prowadzenie spraw związanych ze zmianą imion i nazwisk;
9)    prowadzenie innych spraw wynikających z Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, Kodeksu cywilnego, Prawa o aktach stanu cywilnego oraz innych aktów prawnych.

W ZAKRESIE EWIDENCJI LUDNOŚCI:

1)    Sprawozdania o ruchu naturalnym ludności; 
2)    prowadzenie i aktualizacja rejestrów mieszkańców zameldowanych na pobyt stały i czasowy, rejestru wyborców, spisu wyborców; 
3)    prowadzenie zbioru osób zameldowanych na okres do trzech miesięcy; 
4)    wprowadzanie zmian do terenowej bazy danych ewidencji ludności na podstawie zgłoszeń meldunkowych, postanowień sądów i decyzji administracyjnych; 
5)    udostępnianie danych osobowych ze zbiorów meldunkowych oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych;
6)    wydawania decyzji w sprawach meldunkowych;
7)    udzielanie informacji osobowo-adresowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych;
8)    przyjmowanie wniosków dowodowych i wydawanie dowodów osobistych; 
9)    prowadzenie rejestrów: wydanych dowodów osobistych, osób zmarłych, osób które wyjechały za granicę;
10)    prowadzenie ewidencji obcokrajowców przebywających na terenie Gminy; 
11)    zakładanie i aktualizacja teczek dowodowych; 
12)    udzielanie pomocy Komisji Badania Zbrodni Hitlerowskich i Stalinowskich; 
13)    przekazywanie dyrektorom szkół informacji o aktualnym stanie i zmianach w ewidencji dzieci i młodzieży w wieku od 3 do 18 lat; 
14)    przygotowanie rejestru osób objętych kwalifikacją wojskową;
15)    prowadzenie spraw z zakresu ustawy Prawo o zgromadzeniach;
16)    prowadzenie spraw z zakresu repatriacji;
17)    prowadzenie spraw związanych z aktami ostatniej woli (testamenty);
18)    prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem zbiórek publicznych na obszarze Gminy;
19)    prowadzenie spraw z zakresu rzeczy znalezionych.


W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO, OBRONY CYWILNEJ, OBRONNOŚCI I KWALIFIKACJI WOJSKOWYCH 


1)    Planowania obronne;
2)    organizacja i funkcjonowanie systemu kierowania obronnością w Gminie, w szczególności stałego dyżuru i stanowiska kierowania, przygotowania Gminy w ramach systemu obronnego państwa do realizacji zadań umożliwiających mobilizacyjne rozwinięcie Sił Zbrojnych, w szczególności zorganizowania Akcji Kurierskiej; 
3)    wykonywanie zadań związanych z planowaniem i nakładaniem obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony, na terenie Gminy;
4)    przygotowanie rezerw osobowych na potrzeby obronności (reklamowanie); 
5)    przygotowanie niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa; 
6)    planowanie i organizowanie szkoleń obronnych; 
7)    kontroli wykonywania zadań obronnych; 
8)    opracowanie projektów zarządzeń Burmistrza – Szefa Obrony Cywilnej Gminy w sprawie realizacji zadań zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej; 
9)    opracowanie i aktualizacja gminnego Planu Obrony Cywilnej i Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego; 
10)    planowanie i przygotowanie do działania systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania, utrzymywanie w gotowości elementów i urządzeń tego systemu; 
11)    powoływanie i nadzór nad przygotowaniem do działania formacji obrony cywilnej; 
12)    współudział w opracowaniu założeń i planów dotyczących ewakuacji ludności i przyjęcia ludności z ewakuacji; 
13)    przeprowadzenie ewakuacji ludności z terenów zagrożonych; 
14)    monitorowanie sytuacji powodziowej; 
15)    zobowiązywanie do wykonania prac zabezpieczających przed powodzią lub do dostarczenia posiadanych materiałów; 
16)    organizowanie ochotniczych ratowniczych drużyn przeciwpowodziowych; 
17)    sprawowanie nadzoru nad przygotowaniem i zapewnieniem funkcjonowania budowli ochronnych, urządzeń specjalnych oraz urządzeń i obiektów na potrzeby kierowania obroną cywilną; 
18)    gospodarka sprzętem OC; 
19)    planowanie zaciemnienia obiektów użyteczności publicznej oraz nadzór nad planowaniem zaciemnienia zakładów pracy i urządzeń niezbędnych do funkcjonowania społeczności lokalnej; 
20)    planowanie i koordynowanie przedsięwzięć w zakresie przygotowania sił i środków do prowadzenia akcji ratunkowych i udzielania pomocy poszkodowanym; 
21)    współudział w organizowaniu przedsięwzięć w zakresie zwalczania klęsk żywiołowych i usuwaniu ich skutków; 
22)    podejmowanie działań zmierzających do reagowania i likwidacji skutków nadzwyczajnych zagrożeń; 
23)    planowanie do wykorzystania w akcjach ratunkowych maszyn, urządzeń i sprzętu posiadanego przez zakłady pracy; 
24)    planowanie zaopatrzenia w sprzęt i umundurowanie formacji obrony cywilnej; 
25)    planowanie ochrony płodów rolnych, zwierząt gospodarskich, pasz, produktów żywnościowych i ujęć wodnych przed środkami rażenia i aktami terroru, współpraca między referatami oraz jednostkami organizacyjnymi Gminy; 
26)    współpraca z Wojskową Komendą Uzupełnień w Szczecinie w zakresie nadawania przydziałów organizacyjno – mobilizacyjnych do formacji obrony cywilnej; 
27)    składanie wniosków na realizację świadczeń osobistych i rzeczowych na potrzeby obrony cywilnej; 
28)    planowanie i nadzór nad realizacją przedsięwziąć w zakresie ochrony dóbr kultury na wypadek zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny; 
29)    współpraca z Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego w Gryfinie oraz WCZK w Szczecinie;
30)     opracowanie sprawozdań oraz meldunków z realizacji zadań obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego; 
31)    obsługa Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego; 
32)    wzywanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej; 
33)    współdziałanie z organami wojskowymi; 
34)    wnioskowanie o nałożenie kary grzywny za niestawienie się do kwalifikacji wojskowej oraz zarządzenie przymusowego doprowadzenia przez Policję do powiatowej komisji lekarskiej. 


Pracą Urzędu Stanu Cywilnego kieruje Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego. W czasie jego nieobecności obowiązki Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego wykonuje Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
 


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Redaktor Piotr Tomaszewski

Data wytworzenia:
01 sty 2007

Osoba dodająca informacje

Piotr Tomaszewski

Data publikacji:
20 kwi 2005, godz. 13:06

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Piątkowski

Data aktualizacji:
21 sty 2021, godz. 13:21