Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego
w Trzcińsku-Zdroju

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020 - 2021

URZĄD MIEJSKI W TRZCIŃSKU-ZDROJU

PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 - 2021

 

Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.) ustala się, plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

Lp.

Zakres działania

Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustaw

Sposób realizacji

Termin

1.

Przekazanie do publicznej wiadomości danych o osobie wyznaczonej na koordynatora ds. dostępności.

Administrator Systemów Informatycznych

Zamieszczenie informacji na stronie BIP

Do 30.09.2020 r.

2.

Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021

Koordynator

  1. Opracowanie Planu działania,

  2. Przekazanie do zatwierdzenia Burmistrzowi Gminy Trzcińsko-Zdrój

 

Do 30.11.2020

3.

Analiza stanu administrowanych obiektów Gminy Trzcińsko-Zdrój pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy

Koordynator

Administrator Systemu Informatycznego

Zespół do spraw dostępności

Przegląd stanu dostosowania obiektów w aspekcie dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie architektonicznym, cyfrowym
i informacyjno-komunikacyjnym

 

31.12.2020 r.

4.

Dokonanie samooceny pod kątem sposobów dostosowania Urzędu Miejskiego oraz administrowanych obiektów do minimalnych wymagań dotyczących dostępności

Koordynator

Administrator Systemu Informatycznego

Zespół do spraw dostępności

Uzyskanie informacji ze wskazaniem na wymagania w wymiarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjno- informacyjnym wynikające z zapisów art. 6 ustawy.

 

 

31.12.2020 r.

5.

Uzyskanie danych zbiorczych do raportu

Koordynator

Zespół do spraw dostępności

Uzyskanie danych o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, z uwzględnieniem uwag odnoszących się do stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności oraz zaleceń dotyczących usunięcia nieprawidłowości

 

 

31.12.2020 r.

6.

Sporządzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy

Koordynator

  1. Przekazanie sporządzonego Raportu do zatwierdzenia Burmistrzowi Gminy

  2. Publikacja Raportu na stronie podmiotowej BIP Urzędu

 

 

31.03.2021

7.

Monitorowanie działalności Urzędu Miejskiego oraz administrowanych obiektów o której mowa w art. 14 ust. 1 ustawy w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Koordynator

Administrator Systemu Informatycznego

Zespół do spraw dostępności

  1. Przesyłanie możliwymi środkami niezbędnych informacji w zakresie potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami,

  2. Podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu,

 

Realizacja w całym okresie działania koordynatora

8.

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miejski oraz podległe placówki w zakresie dostępności:

  • architektonicznej

  • cyfrowej

  • informacyjno-komunikacyjnej

Monitorowanie działalności Urzędu w tym zakresie.

 

Koordynator

Administrator Systemu Informatycznego

Zespół do spraw dostępności

  1. Przyjmowanie uwag, opinii i sugestii od osób ze szczególnymi potrzebami oraz ich opiekunów i rodzin dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnej z jakimi zmagają się podczas kontaktu z Urzędem Miejskim oraz placówkami podległymi.

  2. Przyjmowanie uwag i propozycji pracowników Urzędu i podległych placówek

  3. Podejmowanie działań mających na celu usuwanie barier i zapobieganie ich powstawaniu.

 

Realizacja w całym okresie działania koordynatora

9.

Ustalenie działań z zakresu

poprawy dostępności

cyfrowej strony

internetowej

Koordynator

 

Ustalenie harmonogramu przebudowy strony

internetowej do standardu WCAG 2.1 oraz określenie

środków finansowych w budżecie

 

 

Do końca 2021 r.

10.

Określenie możliwości

pozyskania środków

zewnętrznych na realizację zadań z zakresu poprawy

dostępności dla osób ze

szczególnymi potrzebami

Koordynator ds. dostępności we współpracy z referatami i samodzielnymi stanowiskami

Ustalenie możliwości

pozyskiwania środków

zewnętrznych, na lata 2020-2025,

w szczególności:

 

  • z Funduszu Dostępności
  • z Funduszy Unijnych
  • z dotacji celowych z budżetu Państwa
  • z państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych

 

 

Na bieżąco


Załączniki do pobrania


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Mariusz Piątkowski

Data wytworzenia:
02 mar 2021

Osoba dodająca informacje

Mariusz Piątkowski

Data publikacji:
02 mar 2021, godz. 14:34

Osoba aktualizująca informacje

Mariusz Piątkowski

Data aktualizacji:
30 mar 2021, godz. 08:43