Burmistrz Gminy
Burmistrz jest kierownikiem Urzędu i zwierzchnikiem służbowym pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych samorządowych jednostek organizacyjnych.
1. Burmistrz kieruje Urzędem poprzez wydawanie zarządzeń, instrukcji, pism okólnych oraz poleceń służbowych.
2. Do wyłącznej kompetencji Burmistrza należy m.in.:
- kierowanie bieżącymi sprawami Gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz;
- wydawanie zarządzeń dotyczących organizacji i funkcjonowania Urzędu oraz w innych sprawach należących do organu wykonawczego;
- określanie i realizowanie polityki kadrowej i płacowej;
- wnioskowanie do Rady Miejskiej w sprawach powołania i odwołania Skarbnika Gminy;
- zatrudnianie i zwalnianie kierowników jednostek organizacyjnych;
- nawiązywanie i rozwiązywanie z pracownikami Urzędu stosunku pracy na podstawie powołania i umowy o pracę;
- zatwierdzanie zakresu czynności i odpowiedzialności pracowników oraz oceny kadry kierowniczej Urzędu;
- zatwierdzanie okresowych ocen pracowników dokonywanych przez kadrę kierowniczą Urzędu;
- udzielanie upoważnień i pełnomocnictw;
- projektowanie i realizacja strategii rozwoju Gminy;
- prowadzenie gospodarki finansowej Gminy, w tym wykonywanie budżetu;
- wykonywanie uchwał Rady Miejskiej;
- przedkładanie Wojewodzie uchwał Rady Miejskiej;
- przedkładanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwały budżetowej, uchwały w sprawie absolutorium oraz innych uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń Burmistrza objętych zakresem nadzoru Regionalnej Izby Obrachunkowej;
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przepisami prawa oraz uchwałami Rady Miejskiej;
- analizowanie oświadczeń majątkowych: Sekretarza, Skarbnika, kierowników jednostek organizacyjnych oraz pracowników upoważnionych do wydawania decyzji administracyjnych;
- pełnienie funkcji szefa obrony cywilnej Gminy oraz Gminnego Zespołu Reagowania Kryzysowego;
- kierowanie wykonywaniem zadań obronnych i zadań z zakresu zarządzania kryzysowego;
- sprawowanie funkcji terenowego organu obrony cywilnej;
- nadzór nad ochroną informacji niejawnych wytwarzanych, przetwarzanych, przechowywanych i przekazywanych w Urzędzie;
- kierowanie w czasie stanu klęski żywiołowej działaniami prowadzonymi na obszarze Gminy w celu zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia;
- pełnienie obowiązków szefa gminnego zespołu zarządzania kryzysowego;
- realizacja zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Redaktor Piotr Tomaszewski Data wytworzenia:
01 sty 2007
Osoba dodająca informacje
Piotr Tomaszewski Data publikacji:
21 kwi 2005, godz. 11:47
Osoba aktualizująca informacje
Mariusz Piątkowski Data aktualizacji:
21 sty 2021, godz. 12:37