herb BIP - Urząd Miejski w Trzcińsku-Zdroju

trzcinsko-zdroj.pl

Zastępca Burmistrza

Zastępca Burmistrza podejmuje czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Burmistrza lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Burmistrza.

 

Do zadań Zastępcy Burmistrza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu a w szczególności:

1) opracowywanie projektów zmian Regulaminu,

2) opracowywanie zakresów czynności na stanowiskach pracy,

3) nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,

4) przedkładanie Burmistrzowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,

5) nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał Burmistrza,

6) wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych

7) koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych,

8) nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw obywateli,

9) zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym, na terenie Gminy

10) zapewnienie dyscypliny pracy w Urzędzie oraz przestrzeganie przez pracowników obowiązków pracowniczych,

11) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza,

12) nadzór nad działalnością przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjum, kontrola nadzorowanych placówek,

13) opiniowanie planów remontów i inwestycji nadzorowanych placówek,

14) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem publicznych szkół podstawowych, gimnazjum, przedszkoli oraz zapewnienie im odpowiednich warunków działania i rozwoju,

15) opiniowanie rocznych arkuszy organizacji szkół podstawowych i przedszkola,

16) opiniowanie w sprawach powierzenia i odwołania z funkcji kierowniczych w szkołach podstawowych, gimnazjum i przedszkolu,

17) prowadzenie postępowania wyjaśniającego w sprawie wniosku rady pedagogicznej o odwołanie dyrektora z pełnionej funkcji,

18) przygotowanie pierwszego statutu dla nowo zakładanych szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkoli,

19) opracowanie i przedkładanie organom samorządowym projektów aktów prawnych o tworzeniu, łączeniu, podziale lub likwidacji komunalnych instytucji kultury, bibliotek oraz nadawanie im statutów,

20) wnioskowanie lub opiniowanie wniosków o nadanie nagród lub odznaczeń osobom wyróżniającym się w tworzeniu upowszechnianiu i ochronie kultury,

21) nadzorowanie instytucji kultury na terenie Gminy,

22) nadzorowanie i koordynowanie zadań jednostek kultury fizycznej,

23) przygotowanie i nadzorowanie realizacji uzgodnionych kierunków i programów współpracy,

24) inicjowanie kontaktów i różnych form współpracy,

25) organizowanie wymiany doświadczeń pomiędzy instytucjami i podmiotami gospodarczymi z Polski i z zagranicy,

26) organizowanie seminariów i spotkań dyskusyjnych,

27) obsługa związana z przyjmowaniem delegacji zagranicznych lub wyjazdem delegacji Gminy za granicę,

28) udział w pracach Komisji powołanych przez Burmistrza,

30) nadzór i współpraca z samorządami wsi.

 

Zastępca Burmistrza zapewnia w powierzonym mu zakresie rozwiązywanie problemów wynikających z zadań Burmistrza oraz działalności podległych mu samodzielnych stanowisk pracy.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Piotr Tomaszewski 21-04-2005 09:50
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2007
Ostatnia aktualizacja: Mariusz Piątkowski 17-05-2017 09:24