herb BIP - Urząd Miejski w Trzcińsku-Zdroju

trzcinsko-zdroj.pl

Stanowisko ds. księgowości budżetowej

Zakres zadań na stanowisku księgowości budżetowej:

  1. Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej, zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości i rozporządzeniami Ministra Finansów.
  2. Prowadzenie ewidencji i księgowości Urzędu Miejskiego.
  3. Merytoryczna i finansowa kontrola wyciągów bankowych.
  4. Ewidencja i księgowanie wyciągów bankowych.
  5. Dekretowanie dokumentów księgowych jednostki budżetowej Urzędu Miejskiego zgodnie z obowiązującą klasyfikacją budżetową oraz zakładowym planem kont.
  6. Ewidencja syntetyczna dochodów i wydatków jednostki budżetowej Urzędu Miejskiego.
  7. Prowadzenie urządzeń księgowych zgodnie z ustawą o rachunkowości oraz zakładowym planem kont.
  8. Okresowe uzgadnianie i sporządzanie obrotów i sald kont analitycznych wydatków budżetowych.
  9. Analiza i kontrola kont rozrachunkowych, przeprowadzanie weryfikacji kont księgowych, wyjaśnienie powstałych różnic, inwentaryzacja roczna tych kont.
  10. Prowadzenie ewidencji księgowej środków trwałych, pozostałych środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych, rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych.
  11. Ewidencja syntetyczna i analityczna oraz prowadzenie księgowości dochodów z tytułu:

a) dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych gminy,

b) czynsze mieszkaniowe,

c) opłata za użytkowanie wieczyste,

d) czynsze za lokale użytkowe,

e) Wpływy ze sprzedaży mienia oraz przekształcenia użytkowania wieczystego na własność,

f) Inne dochody gminy, które podlegają ewidencji i rozliczeniu podatku VAT

  1. Weryfikacja kont księgowych dotyczących prowadzonych spraw oraz inwentaryzacja roczna tych kont.
  2. Przygotowywanie danych do sprawozdań w zakresie ewidencjonowanych dochodów oraz porównywanie i kontrolowanie ich realizacji w budżecie.
  3. Rozliczanie dotacji udzielanych na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  4. Prowadzenie rejestrów zakupów i sprzedaży towarów i usług objętych ustawą o podatku VAT dotyczących Urzędu Miejskiego.
  5. Terminowe wystawianie faktur VAT z tytułu dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT zgodnie z ustawą o podatku VAT.
  6. Systematyczna kontrola wpływu dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT w celu terminowego wystawienia faktury VAT.
  7. Generowanie i sporządzanie rejestrów zakupu i sprzedaży Gminy na podstawie rejestrów cząstkowych jednostek organizacyjnych zakładu budżetowego Gminy.
  8. Generowanie i sporządzanie deklaracji VAT Urzędu Miejskiego.
  9. Generowanie i sporządzanie deklaracji VAT Gminy na podstawie deklaracji cząstkowych składanych przez jednostki organizacyjne i zakład budżetowy Gminy oraz terminowe przekazywanie do Urzędu Skarbowego.
  10. Generowanie i tworzenie jednolitego pliku kontrolnego Urzędu Miejskiego.
  11. Generowanie i tworzenie jednolitego pliku kontrolnego Gminy na podstawie cząstkowych jednolitych plików kontrolnych jednostek organizacyjnych zakładu budżetowego Gminy oraz terminowe przekazywanie do Urzędu Skarbowego
  12. Dekretowanie i ewidencja księgowa deklaracji VAT z zastosowaniem klasyfikacji budżetowej.
  13. Comiesięczne rozliczanie podatku VAT, sporządzanie deklaracji podatkowej oraz pilnowanie terminowości składania deklaracji i płatności podatku VAT w Urzędzie Skarbowym.
  14. Prowadzenie ewidencji kont pozabilansowych.
  15. Ewidencja i księgowanie wydatków strukturalnych.

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Piotr Tomaszewski 20-04-2005 09:23
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2007
Ostatnia aktualizacja: Mariusz Piątkowski 17-05-2017 10:58