herb BIP - Urząd Miejski w Trzcińsku-Zdroju

trzcinsko-zdroj.pl

Stanowisko ds. księgowości budżetowej

Zakres zadań na stanowisku księgowości budżetowej (symbol KB):

 

  1. Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej, zgodnie z wymogami ustawy o rachunkowości i rozporządzeniami Ministra Finansów.
  2. Terminowe przekazywanie środków dla jednostek budżetowych, przekazywanie dotacji dla zakładu budżetowego i innych dotacji zgodnie z planem finansowym gminy.
  3. Merytoryczna i finansowa kontrola wyciągów bankowych gospodarki odpadami i gospodarki mieszkaniowej.
  4. Ewidencja i księgowanie wyciągów bankowych gospodarki odpadami i gospodarki mieszkaniowej,
  5. Terminowe i rzetelne sporządzanie sprawozdań finansowych Urzędu Miejskiego,
  6. Opracowanie projektów przepisów wewnętrznych wydanych przez kierownika jednostki, dotyczącej prowadzenia rachunkowości i rozliczania inwentaryzacji,
  7. Sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalno-rachunkowym (wstępna kontrola).
  8. Dokonywanie przelewów bankowych za rachunki i faktury zgodnie z terminem ich płatności.
  9. Terminowe i rzetelne sporządzanie sprawozdań budżetowych Urzędu Miejskiego w zakresie dochodów i wydatków budżetowych.
  10. Analiza i kontrola kont rozrachunkowych, przeprowadzanie weryfikacji kont księgowych, wyjaśnienie powstałych różnic, inwentaryzacja roczna tych kont.
  11. Rozliczanie i zatwierdzanie delegacji służbowych pod względem formalno-rachunkowym.
  12. Sporządzanie dokumentacji związanej z płacami pracowników Urzędu Miejskiego i zleceniobiorców, w tym między innymi list płac, kart wynagrodzeń pracowników.
  13. Naliczanie i sporządzanie listy wypłat diet radnych, przewodniczącego rady gminy i sołtysów.
  14. Sporządzanie listy wypłat ryczałtów samochodowych dla pracowników.
  15. Wydawanie zaświadczeń na wniosek pracownika dotyczących wynagrodzenia i zatrudnienia.
  16. Załatwianie wszelkich spraw związanych z ubezpieczeniami pracowników, sporządzanie dokumentów związanych z przejściem pracownika na rentę lub emeryturę - współpraca w tym zakresie z ZUS i firmami ubezpieczeniowymi.
  17. Prowadzenie dokumentacji dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych wszystkich pracowników PIT-11 – współpraca w tym zakresie z Urzędem Skarbowym.
  18. Załatwianie innych spraw z zakresu płac i ubezpieczeń społecznych pracowników, zleconych przez Skarbnika Gminy.
  19. Sporządzanie sprawozdań statystycznych z zakresu wynagrodzeń.
  20. Stała analiza wynagrodzeń w klasyfikacji budżetowej i kontrolowanie wysokości planu do faktycznych wypłat wynagrodzeń.
  21. Naliczanie dodatkowego wynagrodzenia rocznego.
  22. Terminowe dokonywanie przelewów wynagrodzeń pracowników na konta ROR.
  23. Terminowe przekazywanie na rachunek ZFŚS kwoty należnego odpisu.

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Piotr Tomaszewski 19-04-2005 14:47
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2007
Ostatnia aktualizacja: Mariusz Piątkowski 17-05-2017 11:07