herb BIP - Urząd Miejski w Trzcińsku-Zdroju

trzcinsko-zdroj.pl

Stanowisko ds. księgowości wymiaru podatku i opłat lokalnych

Zakres zadań stanowiska pracy ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych należy:

 

  1. Wymiar podatków lokalnych od osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, w tym w szczególności:

a) przyjmowanie i weryfikacja informacji i deklaracji podatkowych,

b) wzywanie do złożenia informacji podatkowych od osób fizycznych oraz deklaracji podatkowych od osób prawnych,

c) prowadzenie postępowania dowodowego w sprawie wezwania do korekty deklaracji i informacji podatkowych,d)

d) wydawanie decyzji ustalających wysokość zobowiązań podatkowych.

  1. Kontrola poprawności składanych informacji i deklaracji podatkowych stanowiących podstawę do ustalenia wysokości zobowiązania podatkowego.
  2. Załatwianie środków odwoławczych od decyzji wymiarowych należnych zobowiązań podatkowych.
  3. Przygotowywanie i kompletowanie akt indywidualnych w odroczeń podatków oraz w sprawach rozłożenia podatków na raty.
  4. Dokonywanie wymiaru i korekt podatków w ciągu roku podatkowego zgodnie z powstaniem lub wygaśnięciem obowiązku podatkowego.
  5. Weryfikowanie posiadanych informacji podatkowych z danymi zawartymi w ewidencji gruntów i budynków.
  6. Aktualizowanie bazy danych podatników.
  7. Przeprowadzanie kontroli podatkowych.
  8. Wydawanie zaświadczeń o wielkości użytków rolnych.
  9. Gromadzenie dokumentów niezbędnych do stosowania z urzędu ulg w spłacie podatków, sporządzanie wniosków w sprawach ulg, prowadzenie postępowania podatkowego oraz przygotowywanie decyzji w tym zakresie.
  10. Prowadzenie spraw z zakresu pomocy de minimis i pomocy publicznej w podatkach i opłatach lokalnych, w tym w szczególności:

a) weryfikacja wniosków składanych przez podatników,

b) prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji ws. pomocy de minimis i pomocy publicznej,

c) wydawanie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy publicznej,

d) sprawozdawczość z zakresu pomocy publicznej.

  1. Udzielanie pisemnych informacji na wniosek KRUS.
  2. Ścisła współpraca z Inspektorem ds. płac w zakresie przyjmowania wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, a w szczególności:

a) potwierdzanie powierzchni użytków rolnych będących w posiadaniu lub współposiadaniu producenta rolnego,

b) ustalanie powierzchni gruntów, na które nie przysługuje zwrot podatku.

  1. Stosowanie ulg inwestycyjnych, żołnierskich, z tytułu nabycia gruntów, z tytułu scalania, z tytułu zaprzestania produkcji rolnej.
  2. Sporządzanie wykazu rolników do Izb Rolniczych.

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Piotr Tomaszewski 19-04-2005 11:07
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2007
Ostatnia aktualizacja: Mariusz Piątkowski 17-05-2017 10:55