herb BIP - Urząd Miejski w Trzcińsku-Zdroju

trzcinsko-zdroj.pl

Stanowisko ds. geodezji, gospodarki nieruchomościami i rolnictwa

 

Do zadań stanowiska ds. geodezji, gospodarki nieruchomościami i rolnictwa należy:

 

A. W zakresie geodezji i gospodarki nieruchomościami należy:

  1. Nabywanie mienia komunalnego

a) z mocy prawa na podstawie przepisów odpowiednich ustaw;

b) - w drodze przekazania przez administrację rządową;

c) - na podstawie umów cywilno-prawnych;

d) - na podstawie orzeczeń sądów powszechnych.

  1. Sprzedaż i oddawanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości stanowiących własność gminy w trybie przetargowym i bezprzetargowym, w tym:

a) zlecanie podziałów geodezyjnych;

b) zlecanie szacunków wartości nieruchomości;

c) ogłaszanie informacji o przeznaczeniu nieruchomości do zbycia;

d) organizowanie przetargów oraz terminów i warunków zawierania umów sprzedaży.

  1. Sprzedaż lokali mieszkalnych i niemieszkalnych, w tym zlecanie operatów szacunkowych, przygotowanie warunków umów i przygotowanie dokumentów niezbędnych do zawarcia umowy notarialnej.
  2. Prowadzenie całości spraw związanych z wykonaniem prawa pierwokupu nieruchomości.
  3. Prowadzenie spraw związanych z rozgraniczeniem nieruchomości, w tym:

a) wszczynanie postępowania rozgraniczeniowego,

b) dokonywanie oceny prawidłowości wykonywania czynności ustalenia przebiegu granic,

c) przygotowywanie projektów decyzji zakresie rozgraniczenia w przypadku niezawarcia ugody,

d) umarzanie postępowania w przypadku zawarcia ugody lub sporu i przekazania sprawy do rozstrzygnięcia przez sąd.

  1. Oddawanie w najem, dzierżawę bądź użyczenie osobom prawnym i fizycznym nieruchomości komunalnych, w tym przygotowanie przetargów wydzierżawiania nieruchomości.
  2. Regulowanie stanów prawnych nieruchomości, w tym:

a) przygotowanie dokumentacji do uzyskania decyzji komunalizacyjnej,

b) zakładanie Ksiąg Wieczystych dla nieruchomości Gminy.

  1. Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności w odniesieniu do nieruchomości stanowiących własność gminy.
  2. Oddawanie nieruchomości w trwały zarząd.
  3. Aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości oraz trwałego zarządu.
  4. Ustalanie opłat adiacenckich z tytułu scalania i podziału nieruchomości oraz wybudowania urządzeń infrastruktury technicznej.
  5. Prowadzenie spraw uwłaszczeniowych jednostek państwowych, organizacji spółdzielczych i społecznych oraz spółdzielni mieszkaniowych.
  6. Prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów.
  7. Prowadzenie spraw zmiany nazwy ulic i numeracji porządkowej nieruchomości.
  8. Oznaczanie numerami porządkowymi nieruchomości w związku z ich zabudową.
  9. Inwentaryzacja mienia komunalnego i sporządzanie informacji o stanie mienia komunalnego oraz gminnego planu wykorzystania gminnego zasobu nieruchomości.
  10. Gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność gminy.
  11. Analiza, przygotowanie i obsługa podsystemów informatycznych w zakresie ewidencji gruntów stanowiących własność Gminy

B. W zakresie rolnictwa należy:

  1. Prowadzenie spraw związanych z likwidacją klęsk żywiołowych w rolnictwie,
  2. Ochrona roślin uprawnych przed szkodnikami i chwastami.
  3. Przyjmowanie zawiadomień o pojawianiu się organizmów szkodliwych i współdziałanie z organami Państwowej Inspekcji Roślin w tym zakresie.
  4. Współdziałanie z organami Państwowej Inspekcji Weterynaryjnej w zakresie spraw związanych ze zwalczaniem zaraźliwych chorób zwierzęcych oraz deratyzacją.
  5. Przygotowanie decyzji i rejestracja zezwoleń na prowadzenie upraw maku i konopi.
  6. Współpraca z administracją rządową i innymi instytucjami w zakresie doradztwa rolniczego.
  7. Koordynowanie wyborów Izb Rolniczych.
  8. Przygotowanie zaświadczeń o istnieniu gospodarstwa rolnego oraz dokumentów dotyczących pracy w gospodarstwie rolnym.
  9. Koordynowanie spraw związanych ze spisem rolnym.

C. w zakresie łowiectwa należy:

  1. Uczestnictwo w mediacji w sporach o wysokość powstałych szkód w uprawach polowych.
  2. Opiniowanie rocznych planów łowieckich.
  3. Opiniowanie wniosków o wydzierżawienie obwodu łowieckiego.

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Piotr Tomaszewski 18-04-2005 15:22
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2007
Ostatnia aktualizacja: Mariusz Piątkowski 17-05-2017 12:25