herb BIP - Urząd Miejski w Trzcińsku-Zdroju

trzcinsko-zdroj.pl

Stanowisko ds. ewidencji ludności i gospodarki mieszkaniowej

 

Zakres zadań stanowiska pracy ds. ewidencji ludności i gospodarki mieszkaniowej:

 

A. W zakresie zakresu ewidencji ludności należy:

  1. Prowadzenie spraw wynikających z przepisów o:

a) zgromadzeniach,

b) zbiórkach publicznych,

c) powszechnym spisie ludności,

d) ewidencji ludności.

  1. Prowadzenie ewidencji i kontroli ruchu ludności na terenie Gminy.
  2. Wprowadzanie do ewidencji bieżących zmian osobowych i adresowych mieszkańców Gminy.
  3. Współpraca z organami Policji, WKU i Sądu w zakresie spraw ewidencji.
  4. Sporządzanie analiz i sprawozdań w zakresie ewidencji kontroli ruchu ludności.
  5. Prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego.

B. W zakresie postępowań cywilnych i karnych należy:

  1. Ustanowienia pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i roszczenia alimentacyjne oraz w sprawach o przysposobienie.
  2. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym w postępowaniu o zwolnienie od kosztów sądowych.

C. W zakresie spraw związanych z gospodarką mieszkaniową należy:

  1. Prowadzenie spraw związanych z lokalami mieszkalnymi i użytkowymi stanowiącymi własność Gminy.
  2. Opracowywanie kalkulacji stawek czynszu dla zasobów mieszkaniowych gminy i dla lokali użytkowych.
  3. Gospodarowanie lokalami użytkowymi.
  4. Wykonywanie czynności mających na celu zarządzanie, w imieniu Burmistrza, zasobami mieszkaniowymi gminy, udział w pracach wspólnoty mieszkaniowej, której gmina jest członkiem i przygotowywanie dokumentów niezbędnych dla pracy wspólnot.
  5. Organizowanie i nadzorowanie bieżących prac remontowych mieszkaniowego zasobu gminy.
  6. Zarząd nad komunalnymi zasobami mieszkalnymi i lokalami użytkowymi.
  7. Rejestracja i przyjmowanie wniosków o przydział mieszkań,
  8. Sporządzanie projektów umów najmu na lokale mieszkalne i użytkowe, dzierżawy terenu,
  9. wydawanie zaświadczeń w sprawach mieszkaniowych, nadzorowanie i egzekwowanie przestrzegania przepisów w zakresie utrzymania w należytym stanie technicznym budynków,
  10. Opracowywanie kalkulacji stawek czynszu dla zasobów mieszkaniowych gminy i dla lokali użytkowych,
  11. Prowadzenie sprawy z zakresu ubezpieczeń budynków mieszkalnych i użytkowych stanowiących mienie komunalne gminy, monitorowanie ubezpieczenia,
  12. Prowadzenie ewidencji najemców i użytkowników oraz związanej z tym prawidłowej dokumentacji (teczki lokatorskie); uaktualnianie danych osobowych najemców i użytkowników,
  13. Prowadzenie korespondencji z najemcami lokali mieszkalnych i użytkowych obejmującą między innymi: informację w sprawie naliczeń czynszu i opłat, aneksy do umów itp.,
  14. Prowadzenie spraw związanych z obsługą lokatorów (w tym interwencje, skargi, wnioski).
  15. Prowadzenie postępowania egzekucyjnego i windykacji w sprawie zaległości czynszów.
  16. Wskazywanie głównego najemcy lokalu.

D. W zakresie wyborów i spisów należy:

  1. Wykonywanie zadań związanych z wyborami do Sejmu, Senatu, Prezydenta RP, samorządu terytorialnego, burmistrza gminy referendów i konsultacji społecznych.
  2. Koordynowanie zadań związanych ze spisem powszechnym.

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Piotr Tomaszewski 18-04-2005 14:42
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2007
Ostatnia aktualizacja: Mariusz Piątkowski 17-05-2017 12:31