Zakres zadań stanowiska pracy ds. ewidencji ludności i gospodarki mieszkaniowej:
A. W zakresie zakresu ewidencji ludności należy:
- Prowadzenie spraw wynikających z przepisów o:
a) zgromadzeniach,
b) zbiórkach publicznych,
c) powszechnym spisie ludności,
d) ewidencji ludności.
- Prowadzenie ewidencji i kontroli ruchu ludności na terenie Gminy.
- Wprowadzanie do ewidencji bieżących zmian osobowych i adresowych mieszkańców Gminy.
- Współpraca z organami Policji, WKU i Sądu w zakresie spraw ewidencji.
- Sporządzanie analiz i sprawozdań w zakresie ewidencji kontroli ruchu ludności.
- Prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego.
B. W zakresie postępowań cywilnych i karnych należy:
- Ustanowienia pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i roszczenia alimentacyjne oraz w sprawach o przysposobienie.
- Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym w postępowaniu o zwolnienie od kosztów sądowych.
C. W zakresie spraw związanych z gospodarką mieszkaniową należy:
- Prowadzenie spraw związanych z lokalami mieszkalnymi i użytkowymi stanowiącymi własność Gminy.
- Opracowywanie kalkulacji stawek czynszu dla zasobów mieszkaniowych gminy i dla lokali użytkowych.
- Gospodarowanie lokalami użytkowymi.
- Wykonywanie czynności mających na celu zarządzanie, w imieniu Burmistrza, zasobami mieszkaniowymi gminy, udział w pracach wspólnoty mieszkaniowej, której gmina jest członkiem i przygotowywanie dokumentów niezbędnych dla pracy wspólnot.
- Organizowanie i nadzorowanie bieżących prac remontowych mieszkaniowego zasobu gminy.
- Zarząd nad komunalnymi zasobami mieszkalnymi i lokalami użytkowymi.
- Rejestracja i przyjmowanie wniosków o przydział mieszkań,
- Sporządzanie projektów umów najmu na lokale mieszkalne i użytkowe, dzierżawy terenu,
- wydawanie zaświadczeń w sprawach mieszkaniowych, nadzorowanie i egzekwowanie przestrzegania przepisów w zakresie utrzymania w należytym stanie technicznym budynków,
- Opracowywanie kalkulacji stawek czynszu dla zasobów mieszkaniowych gminy i dla lokali użytkowych,
- Prowadzenie sprawy z zakresu ubezpieczeń budynków mieszkalnych i użytkowych stanowiących mienie komunalne gminy, monitorowanie ubezpieczenia,
- Prowadzenie ewidencji najemców i użytkowników oraz związanej z tym prawidłowej dokumentacji (teczki lokatorskie); uaktualnianie danych osobowych najemców i użytkowników,
- Prowadzenie korespondencji z najemcami lokali mieszkalnych i użytkowych obejmującą między innymi: informację w sprawie naliczeń czynszu i opłat, aneksy do umów itp.,
- Prowadzenie spraw związanych z obsługą lokatorów (w tym interwencje, skargi, wnioski).
- Prowadzenie postępowania egzekucyjnego i windykacji w sprawie zaległości czynszów.
- Wskazywanie głównego najemcy lokalu.
D. W zakresie wyborów i spisów należy:
- Wykonywanie zadań związanych z wyborami do Sejmu, Senatu, Prezydenta RP, samorządu terytorialnego, burmistrza gminy referendów i konsultacji społecznych.
- Koordynowanie zadań związanych ze spisem powszechnym.